شناسهٔ خبر: 150025 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

رویکرد معاونت اقتصادی وزارت امور خارجه تغییر کند

فرهنگی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: معاونت اقتصادی وزارت امور خارجه برای پیشبرد دیپلماسی اقتصادی باید رویکردهای نوینی را اتخاذ کند.

به گزارش«نماینده»، محمدحسین فرهنگی با تاکید بر ضرورت توجه به ظرفیت‌های داخلی کشور و قطع امید از مذاکرات برجامی و اقتصادی با اروپا، اظهار داشت: علی‌رغم اینکه افزایش مراودات اقتصادی با کشورهای جهان مسئله‌ای حائز اهمیت است، اما در وهله اول باید بر توان‌ داخلی خودمان تکیه کنیم.

وی ادامه داد: ستاد پیگیری‌ اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در عالی‌ترین سطح با حضور مسئولان سه قوه برای تقویت تکیه بر توان‌ داخلی تشکیل شده است و تاکنون هم اقدامات درخوری داشته‌ است.

فرهنگی متذکر شد: پس از خروج آمریکا از برجام، مذاکراتی با اروپایی‌ها صورت گرفت اما عملا آنان هیچ‌گونه تعهد و تضمین عملی به ما ندادند و بر این اساس باید در روابط خود با کشورهای جهان بازنگری کنیم.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در همه حوزه‌ها اعم از فعالیت‌های صنعتی، اقتصادی و تولیدی باید عمده اهتمام خود را به تقویت تولید داخلی بگذاریم اما توسعه مراودات اقتصادی با کشورهای همسو چه در بعد صادرات و چه در بعد واردات هم باید در دستورکارمان قرار گیرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن با اشاره به اینکه برای پیشبرد دیپلماسی اقتصادی، معاونت اقتصادی وزارت امور خارجه تشکیل شده اما لازم است رویکردهای نوینی در فعالیت‌هایشان داشته باشند و بازنگری در این موضوع صورت گیرد، تصریح کرد: از سوی دیگر سفیران هم برای افزایش مراودات تجاری کشور فعال هستند و پیگیری‌های خوبی انجام می‌دهند.

نظر شما