شناسهٔ خبر: 150019 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

جلوگیری از فعالیت‌های ایران در منطقه هدف افزایش روابط سعودی‌ها با کردستان عراق است

جلال میرزایی عضو فراکسیون امید مجلس اعتقاد دارد آمریکا، اسرائیل و عربستان همکاری تنگاتنگی را برای محدود کردن فعالیت های کشورمان در منطقه انجام می دهند که افزایش روابط سعودی ها با کردستان عراق در این راستا تلقی می شود.

جلال میرزایی، با اشاره به اینکه سعودی ها طی چند وقت گذشته تحرکات زیادی در منطقه خاورمیانه انجام داده اند، گفت: در واقع عربستان بدنبال نفوذ در کشورهای مختلف با بهره گیری از ابزارهای مختلف است.

عربستان برای نفوذ در کشورها از ابزار تروریستی استفاده می کند.

نماینده مردم ایلام، ایوان و چرداول در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سعودی ها هرگاه برای نفوذ به مشکل بر می خورند از گروه های تروریستی بهره می گیرند، اظهار کرد: بر این اساس مشاهده شد گروه تروریستی – تکفیری داعش توسط این کشور حمایت و پشتیبانی مالی شد و در عراق و سوریه حضور پیدا کرد.

شکست داعش در عراق، سعودی ها را به سمت بهبود روابط سوق داد

وی با بیان اینکه سعودی ها وقتی مشاهده کردند با شکست داعش در عراق نمی توانند به اهدافشان دست یابند، تلاش کردند به سمت بهبود روابط با عراقی ها حرکت کنند، ادامه داد: بنابراین به سمت دولت مرکزی عراق و همچنین جریان های سیاسی و گروه هایی مانند صدر و حکیم حرکت کردند که البته موفقیت هایی نیز به دست آورده اند.

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به اینکه اگر حضور عربستان در عراق سبب تحریک گروه ها علیه ایران شود حتما امنیت عراق با مشکل مواجه می شود، تصریح کرد: هم اکنون آمریکا در کردستان عراق کنسولگری خودش را فعال کرده است و این امر موضوع قابل تاملی است.

افزایش روابط سعودی‌ها با کردستان عراق برای جلوگیری از فعالیت‌های ایران در منطقه است

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه عربستان از ظرفیت هایش برای مقابله با ایران در کشور عراق استفاده می کند که متاسفانه موجب بهبود روابط بین کشورهای مسلمان نمی شود، خاطرنشان کرد: در این بین آمریکا، اسرائیل و عربستان همکاری تنگاتنگی را برای محدود کردن فعالیت های کشورمان در منطقه انجام می دهند که افزایش روابط سعودی ها با کردستان عراق در این راستا تلقی می شود.

نظر شما