شناسهٔ خبر: 149992 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

گلایه از عدم حضور معاون رئیس‌جمهور/ بررسی لایحه مدیریت یکپارچه شهری

الویری رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: امیدواریم پیش از پایان سال جاری لایحه مدیریت یکپارچه شهری را بررسی و به نتایج مثبتی برسیم.

به گزارش «نماینده»، مرتضی الویری در نهمین اجلاس شورای عالی استان‌ها اظهار داشت:‌این روزها تهاجم وسیعی به خانواده شوراها با انگیزه‌های مختلفی در جریان است.

وی افزود: نمونه این تهاجم‌ها نیز بریده شدن گوش کارگری بوده که بدون هیچ ریشه‌ای و خلاف حقیقت به صورت گسترده مطرح شد که متاسفانه‌ رسانه‌های مختلف و حتی صدا و سیما این موضوع را پوشش داد.

رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: درباره انحلال شوراها نیز خبرهایی می‌رسد که با واقعیت فاصله زیادی دارد و این اخبار به درستی اعلام نمی‌شود.

الویری بیان داشت: سخنگوی وزارت کشور اعلام می‌کند که ۸ شورا منحل شده و ۲۸۳ عضو شورا سلب عضویت شده‌اند اما نمی‌گویند این آمار برای ۵ سال پیش تاکنون بوده است.

وی  ادامه داد:‌در اتفاقاتی مانند بابل باید موضوع به درستی بررسی شود و از هیچ خطایی نمی‌گذریم و تله‌گذاری اخلاق جامعه ما نیست و انتظار می‌رود که در جامعه ما که اخلاقی است چنین شیوه تبلیغاتی استفاده نشود.

رئیس شورای عالی استان‌ها بیان داشت: جامعه شورایی ۱۲۰ هزار نفر عضو دارد که تعداد انگشت‌شماری از آنها دستگیر شدند، ‌اگر تبلیغات و بزرگ‌نمایی شود جز تخریب شوراها چیزی ندارد.

الویری افزود:‌امروز باید مقابل توطئه دشمنان متعهد باشیم. مصوبات زیادی در دیوان عدالت اداری بود که خسارت به درآمد شوراها وارد می‌شود که نهایتا جلساتی در این خصوص برگزار شد و به تصمیم‌های خوبی رسیدیم تا جلوی ابطال مصوبات قبل را بگیریم.

وی گفت:‌درباره مدیریت یکپارچه شهری جلسات متعددی برگزار شد و امیدوارم تا پیش از پایان سال جاری بررسی این موضوع را انجام دهیم.

رئیس شورای عالی استان‌ها خاطرنشان کرد: در اجلاس امروزشورای عالی قرار بود مونسان معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی در این جلسه حضور پیدا کند که امروز صبح اعلام کردند که نمی‌توانند بیایند ضمن گلایه خوب بود که در ۲۴ ساعت قبل اطلاع می‌دادند.

نظر شما