شناسهٔ خبر: 149989 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

بانک ها علاقه ای به واگذاری شرکت های سودده ندارند

زارع سخنگوی کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس شورای اسلامی،گفت:برخی از شرکت های سودده بصورت انحصاری در اختیار برخی از بانک ها قرار دارند و بانک ها مایل به واگذاری این شرکت ها نیستند

به گزارش «نماینده» رحیم زارع  در خصوص خروج بانک ها از بنگاهداری گفت:اجرای صحیح قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور می تواند به تقویت اقتصاد و رفع مشکلات نظام بانکی کمک کند.

سخنگوی کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس شورای اسلامی، ادامه داد:اینکه موضوع خروج بانک ها از بنگاهداری مطرح شود و اقدام عملی برای انجام این مهم صورت نگیرد غیرقابل قبول است و باید مسئولان نظام بانکی در این ارتباط اقدامات عملی انجام دهند و گزارش ارائه کنند.  

 نماینده مردم آباده، بوانات و خرم بید در مجلس شورای اسلامی، افزود:اینکه شنیده می شود در خریدهای عمده سکه طلا برخی بانک ها نقش داشتند باید مورد بررسی قرار بگیرد و در این زمینه شفاف سازی انجام شود.

بانک مرکزی در خصوص ورود برخی از بانک ها به بازار معاملات ارز و سکه به مجلس گزارش دهد

زارع در ادامه گفت و گوی خود با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، تصریح کرد:در هر صورت بانک مرکزی باید در خصوص ورود برخی از بانک ها به بازار معاملات ارز و سکه رسیدگی لازم را انجام دهند و در این ارتباط ابهامات را برطرف کنند.

وی تصریح کرد:برخی از شرکت های سودده بصورت انحصاری در اختیار برخی از بانک ها قرار دارند و بانک ها مایل به واگذاری این شرکت ها نیستند این در حالی است که باید شرکت های مذکور در اختیار بخش خصوصی واقعی قرار بگیرد تا بانک ها بتوانند به وظایف تخصصی خود رسیدگی کنند.  

لزوم قیمت گذاری منطقی برای فروش بنگاه های متعلق به بانک ها

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شد:یکی از  مشکلات این است قیمت برخی از بنگاه های در اختیار بانک ها به نحوی است که مشتری انگیزه ای برای خرید ندارد.

نظر شما