شناسهٔ خبر: 149986 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

واکنش دبیرکل جمعیت جانبازان به اظهارات عارف علیه دولت

شاکری مجتبی شاکری گفت: اصلاح طلبان به جای اعلام برائت از دولت و فرافکنی علیه شورای نگهبان، زمینه‌ حضور مدیران با انگیزه به جای مدیران خسته دولتی را فراهم کنند.

به گزارش «نماینده» مجتبی شاکری دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی، درباره راه‌کارهای برون رفت از وضعیت اقتصادی کنونی گفت: دولت برای اینکه بتواند کشور را از شرایط اقتصادی بدی که در آن قرار داریم خارج کند ابتدا باید بپذیرد که سیاست‌های اقتصادی که در سال‌های اخیر اتخاذ کرده، شکست خورده و بابت اتخاذ این سیاست‌ها از مردم عذرخواهی کند.  

وی افزود: یکی از عوامل بروز مشکلات اقتصادی اخیر افزایش افسارگسیخته حجم نقدینگی در سال‌های گذشته و همچنین عدم اختصاص این نقدینگی به بخش تولید بوده که نتیجه آن کاهش ۵۰ درصدی قدرت خرید مردم در مدت زمان کوتاهی بوده است.

دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی گفت: با کاهش ۵۰ درصدی قدرت خرید مردم به ویژه دهک‌های پایین جامعه، تمامی زحماتی که در این سال‌ها برای افزایش حقوق و دستمزد کارگران و کارمندان از سوی دولت و مجلس صورت گرفته بود، از بین رفت. پس از اینکه دولت اقدام به تثبیت نرخ دلار با قیمت ۴۲۰۰ کرد بسیاری از کارشناسان این هشدار را دادند دلار تک نرخی موجب افزایش قیمت ارز در بازار آزاد می‌شود ولی مسئولان دولتی توجهی به نظرات کارشناسی نکردند.  بنابراین دولت باید خود را بدهکار مردم بداند و به صراحت از مردم عذرخواهی کند.  

شاکری با بیان اینکه تعلل در احیای تیم اقتصادی دولت  شرایط اقتصادی را پیچیده‌تر می‌کند، خاطرنشان کرد:   پس از  استیضاح  وزرای کار و اقتصاد و همچنین سوال اقتصادی از رئیس جمهور انتظار می‌رفت که تغییری در رویه اقتصادی دولت ایجاد شود ولی متاسفانه این مهم محقق نشد و همچنان شاهد حضور چهره‌هایی در دولت هستیم که اراده‌ای برای ساماندهی امور اقتصادی  ندارند.  

وی با اشاره به اظهارات اخیر عارف که گفته بود بابت حمایت از دولت روحانی از مردم عذرخواهی می‌کنیم، تصریح کرد: اختلافات درونی که بین اصلاح طلبان و حزب کارگزاران به وجود آمده موجب شده تا حمایت از دولتی که خودشان مسبب روی کار آوردنش بودند آنطور که باید و شاید صورت نگیرد و در سخنرانی خود بگویند که برای حمایت از دولت صورتشان  را با سیلی سرخ نگه می‌دارند. خوب است که اصلاح طلبان به جای اینگونه اظهارات، سعی کنند که از تمامی پتانسیل‌های خود برای حمایت از دولت مستقر استفاده کنند تا دود اختلافات سیاسی آنها با دولت بیش از این به چشم مردم نرود.  

شاکری ادامه داد: با توجه به حضور چهره‌های مطرح اصلاح طلب از جمله آقای جهانگیری در راس دولت، این توقع از اصلاح طلبان می‌رود که به جای اعلام برائت از دولت و فرافکنی علیه شورای نگهبان،  زمینه‌ حضور مدیران جوان و با انگیزه به جای مدیران خسته و بی انگیزه کنونی را  فراهم کنند.  

نظر شما