شناسهٔ خبر: 149976 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

تحقیق و تفحص از سازمان امور عشایری کلید خورد

مجلس تحقیق و تفحص از سازمان امور عشایری در مجلس شورای اسلامی کلید خورد.

به گزارش«نماینده»، به دنبال وقوع زلزله ۶.۲ ریشتری در ثلاث باباجانی و روستاهای اطراف آن در استان کرمانشاه جمعی از نمایندگان این استان تحقیق و تفحص از سازمان امور عشایری را کلید زدند. 

شهاب نادری نماینده مردم اورامانات در مجلس شورای اسلامی ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: سازمانی که در این کشور هنوز تاکنون یک پرونده در دستگاه اجرایی هم نداشته است همین سازمان امور عشایری است. 

وی افزود: این سازمان منفعل‌ترین سازمانی است که هم در دستگاه اجرایی یک پرونده و یا یک اشتغالزایی نداشته است. 

نادری ادامه داد: منفعل‌ترین سازمان وزارت جهاد کشاورزی سازمان امور عشایری است که رها شده است و دستگاه‌های اجرایی هم ثابت کرده است که یک پرونده هم ندارد. 

نماینده مردم اورامانات در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی از محورهای طرح عدم رسیدگی به وضعیت زلزله‌زدگان پس از وقوع زلزله عظیم کرمانشاه و همچنین زلزله‌ای که اخیراً اتفاق افتاده است. 

وی یادآور شد: در شهرستان  ثلاث باباجانی زلزله‌ عظیمی به وقوع می‌پیوندد با داشتن۱۱۲  هزار هکتار منابع طبیعی و ۷۰ هزار دام عشایری به غیر از دام ثابت و همچنین سومین شهرستان از لحاظ پوشش جنگلی در استان کرمانشاه است. پس از این زلزله عظیم در این شهرستان بسیاری از منابع و دام عشایر از بین رفته است اما هنوز یک پرونده و دستگاه اجرایی توسط  سازمان امور عشایری انجام نشده است. 

نادری در ادامه محورهای این طرح، عنوان کرد: تاکنون سازمان مذکور یک اقدام در راستای حل مشکل زلزله‌زدگان انجام نداده است؛ لذا باید تحقیق و تفحصی از این سازمان انجام شود تا روشن شود که چرا به امور عشایری کشور خیانت می‌کند و چرا عشایران را رها کرده است و در بحث علوفه و آبرسانی به عشایر بدبختی که امروز در نقطه صفر مرزی به امان خدا رها شده‌اند. همین عشایر به عنوان مرزدار مستقر هستند چرا این سازمان آنها را رها کرده است. 

نماینده مردم اورامانات در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متاسفانه این سازمان هیچ حرکتی در راستای حل مشکلات عشایران و تامین علوفه و یا آبرسانی مزارع نکرده است درواقع مدیرکل این سازمان خواب است؛ اینها عشایر را رها کرده‌اند در حالی که همه عشایر گرفتار هستند و از دست مجریان ناکارآمد روانی شده‌اند. 

وی یه تشریح دیگر جزئیات طرح مذکور پرداخت و ادامه داد: عملکرد کنونی این سازمان در تناقض با منویات رهبر معظم انقلاب و امام راحل است. حتی پس از وقوع این زلزله ما مکرراً با مسئولان این سازمان تماس گرفتیم اما آنها حتی اقدام به پاسخ هم نکردند چه برسد به اینکه بخواهند اقدام عملی انجام دهند و مسئولان این سازمان گویا خواب هستند که حتی پاسخگوی سوالات مردم و نمایندگان مردم نیستند. 

نظر شما