شناسهٔ خبر: 149972 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

کوچکی نژاد: تدوین سئوال از وزیر علوم درباره تاثیر قطعی سوابق تحصیلی در کنکور ۹۸

کوچکی نژاد نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس با انتقاد از عدم اجرای قانون از سوی دولت در زمینه اجرای قانون حذف تدریجی کنکور، عنوان کرد: در این زمینه سئوالی از وزیر علوم تدوین شده که قرار است تقدیم هیأت رئیسه مجلس شود.

به گزارش «نماینده»، جبار کوچکی نژاد با اشاره به نشست فوق‌العاده شورای سنجش و پذیرش دانشجو با موضوع بازنگری در موضوع تاثیر قطعی سوابق تحصیلی کنکور ۹۸ در هفته آینده، اظهار کرد: قانون مجلس در زمینه حذف تدریجی کنکور، روشن و واضح است و مجموعه دولت از جمله وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به اجرای این قانون تن نداده‌اند.

تأثیر قطعی 30 درصدی سوابق تحصیلی در کنکور در هیچ جای قانون مجلس وجود ندارد

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تأثیر قطعی 30 درصدی سوابق تحصیلی در کنکور در هیچ کجای قانون مجلس وجود ندارد، افزود: به همین دلیل در این زمینه سئوالی از وزیر علوم تدوین شده تا پاسخ دهد این موضوع از کجای قانون مجلس برداشت شده است.

وی اضافه کرد: اقداماتی از قبیل تأثیر قطعی 30 درصدی سوابق تحصیلی در کنکور و یا حتی تأثیر مثبت باید با نظر مجلس انجام گیرد و برای هر تغییری در قانون نیاز به ارائه لایحه به مجلس است.

وزارت علوم قصد دور زدن قانون را دارد

کوچکی‌نژاد تصریح کرد: وزارت علوم با اقداماتی مانند تأثیر قطعی 30 درصدی سوابق تحصیلی در کنکور قصد دور زدن قانون مصوب مجلس را دارد و سلایق شخصی در این زمینه دخیل است.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: شورای سنجش و پذیرش دانشجو باید در چارچوب قانون درباره میزان تحصیل سوابق تحصیلی در کنکور تصمیم‌‎گیری کند و با هرگونه تصمیمی که در راستای قانون حذف تدریجی قانون نباشد، قابلیت اجرا نخواهد داشت.

نظر شما