شناسهٔ خبر: 149950 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

دولت توان افزایش حقوق کارگران را ندارد

خدادادی رییس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: بخش زیادی از قدرت خرید کارگران کاهش یافته است ، اما دولت توان افزایش حقوق آنها را ندارد.

به گارش «نماینده» سلمان خدادادی، در رابطه با صحبت‌های اخیر مدیرکل روابط کار وزارت تعاون، ‌ کار و رفاه اجتماعی مبنی بر اینکه برای افزایش دستمزد کارگران راه حلی وجود ندارد، گفت: افزایش حقوق کارگران در ابتدای سال اعلام می‌شود و امسال نسبت به افزایش تورم بیشترین رشد حقوق برای کارگران با ۱۸ درصد و سایر کارمندان ۸ الی ۱۲ درصد در نظر گرفته شد.

مشکلات معیشتی و اقتصادی گریبانگیر همه اقتشار جامعه

نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی افزود:  صحبت‌های مدیرکل روابط کار وزارت تعاون، ‌ کار و رفاه اجتماعی صحیح است، چرا که این وضعیت نابسامان معیشتی تنها شامل کارگران نمی‌شود. کارگران  و همه اقشار جامعه با کاهش ارزش پول ملی و قدرت خرید و افزایش هزینه های زندگی درگیر هستند.

دولت توان افزایش حقوق ندارد

خدادادی ادامه داد: دولت توان افزایش حقوق کارگران و کارمندان را ندارد، انجام این امر در اواسط سال غیر قانونی بوده و هیچ زمانی اتفاق نیفتاده است. تصمیم‌گیری برای افزایش حقوق اقشار مختلف جامعه انتهای هر سال و با برگزاری جلسات متعددی در کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی و بر اساس روال قانونی انجام می‌شود.

 این نماینده مردم درمجلس دهم، با اشاره به ارائه کوپن برای تامین کالاهای اساسی اظهار کرد: اجرای این طرح نیازمند مطالعه و برنامه ریزی دقیقی است، در این راستا دولت تصمیماتی دارد که در جلسه با  سازمان برنامه و بودجه، سازمان بهزیستی و کمیته امداد و وزارت کار رفاه و امور اجتماعی مطرح  و بررسی خواهد شد.

مشکلات اقتصادی کشور باید با نظارت و کنترل ریشه‌ای حل شود

خدادادی با اشاره به اینکه بخش زیادی از قدرت خرید کارگران با افزایش قمیت کالاها از دست رفته است، گفت: کاهش قدرت خرید و افزایش مشکلات اقتصادی و معیشتی گریبانگیر تمامی اقشار جامعه شده است. دولت باید اقدامی فوری برای کنترل و ساماندهی اوضاع اقتصادی انجام دهد، کشور نباید به گونه ای مدیریت شود که ارزش پول ملی به شدت سقوط کند و برای کنترل آن ناچار به ارائه کوپن برای تامین کالاهای اساسی باشیم، مگر چقدر امکان ارائه بسته‌های حمایتی و کالاهای اساسی وجود دارد؟ مشکلات اقتصادی کشور باید با نظارت و کنترل ریشه‌ای حل شود.

شروع جلسات ویژه کمیسون اجتماعی از هفته آینده

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس، اظهار کرد: به دلیل شرایط حساس اقتصادی کشور تعطیلات دو هفته‌ای مجلس برای کمیسیون اجتماعی جایز نیست. از هفته آینده جلسات ویژه بررسی مشکلات معیشتی مردم با حضور مسئولان سازمان برنامه و بودجه، وزارت کار، رفاه و امور اجتماعی، کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی برگزار می‌شود.

نظر شما