شناسهٔ خبر: 149945 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

سیکل ثبت سفارش داروهای وارداتی معیوب است

قربانی نماینده مردم آستانه اشرفیه درمجلس بابیان اینکه تخصیص ارز برای دارو نباید با روغن نباتی مقایسه شود،گفت: سیکل ثبت سفارش داروهای وارداتی معیوب است.

به گزارش «نماینده»   محمد حسین قربانی درباره تعلل بانک مرکزی در تخصیص نرخ ارز برای دارو، گفت: دغدغه مسئولان سازمان غذا ودارو و وزارت بهداشت و درمان برای تخصیص ارز به دارو توسط بانک مرکزی بجا است زیرا تامین دارو برای سلامت بیماران از هر نیازی درکشور با اهمیت تر است.

 سیکل ثبت سفارش داروهای وارداتی معیوب است

 نماینده مردم آستانه اشرفیه درمجلس شورای اسلامی تصریح کرد: سیکل ثبت سفارش داروهای وارداتی معیوب است بدین معنا که فرد باید پروسه‌ای ازجمله پروسه بانک مرکزی و بانک‌های عامل را طی کند تا بتوانند داروهای وارداتی را  برای  خدمات  رسانی به بیماران سفارش دهند بنابراین برای بهبود سیستم واردات دارو و تخصیص ارز  باید از این سیکل معیوب خارج شویم.

قربانی افزود: زمانی که سازمان غذا ودارو برطبق نیاز، اعلام داروی وارداتی می‌کند می‌بایست بانک مرکزی این اعلام  نیاز را مبنا قرار دهد و ارز مورد نیاز داروهای وارداتی را تخصیص دهد تا بتوان  از اتلاف وقت واردکننده دارو نیز جلوگیری شود.

 وی ادامه داد: مسیر واردات دارو درکشور باید در یک سیکل کارآمد قرار بگیرد تا بتوان میزان خدمات رسانی به بیماران را  به نحو مطلوب افزایش داد.

 نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس افزود: در پاسخ به این سوال که چرا بانک مرکزی  ارز برای دارو را در زمان مقرر تخصیص نمی دهد باید گفت؛ بانک مرکزی نباید تخصیص  ارز برای دارو همسو با کالاهای دیگر را درنظر بگیرد زیرا دارو، روغن  نباتی و برنج نیست.

قربانی تصریح کرد: عدم تخصیص به موقع ارز به دارو سلامت بیماران  رابه خطر می اندازد و امکان دارد  بیمار حیات خود را از دست بدهد و این مسئله می تواند عواقب نابهنجاری را درخانواده ها شکل بدهد بنابراین می‌بایست ارز مورد نیاز دارو به سرعت در دسترس واردکنندگان دارو قرار بگیرد تا وارد کننده  نیز بتواند دارو را در اختیار بیماران  قرار بدهد.  

  قیاس  ارز دارو با روغن نباتی اشتباه است

عضو کمیسیون بهداشت ودرمان  مجلس بابیان اینکه تخصیص ارز برای دارو نباید با روغن نباتی مقایسه شودیادآورشد:سیکل ثبت سفارش داروهای وارداتی معیوب است.

نظر شما