شناسهٔ خبر: 149937 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

شهرداری با وزارت نفت رایزنی کند

محسن هاشمی رییس شورای شهر تهران درباره پولی که قرار بود وزارت نفت به شهرداری تزریق کندگفت: مساله وزارت نفت و بند قانونی بودجه نیاز به تفاهم نامه ای داشت که امضا شد و باید اقداماتی براساس آن انجام شود.

به گزارش«نماینده»، محسن هاشمی درافتتاحیه تونل آرش - آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: وزارت نفت مدعی است در صورت بررسی پروژه ها و تاثیرات مثبت زیست محیطی آن ها، این منابع را به شهرداری تهران اختصاص می دهد. بنابراین از آقای افشانی خواهش می کنم با وزارت نفت جلساتی بگذارند و این روابط را فعال تر کنند.

در این جلسه نماینده قرارگاه خاتم الانبیاء نیز با اشاره به اینکه ماموریت قرارگاه کمک به دولت و شهرداری است، گفت: قرارگاه خاتم در پروژه هایی فعالیت دارد که منفعت اقتصادی زیادی ندارد بلکه عمرانی است و برای مردم مفید است.

نماینده قرارگاه خاتم الانبیا با تاکید بر اینکه در پروژه «تونل آرش»، تعداد زیادی از پیمانکاران بخش خصوصی هم نقش داشتند، از فعالیت های آن ها قدردانی کرد و گفت: بخشی از هزینه های قرارگاه خاتم برای انجام این پروژه بر دوش بازاریان بود. به طور قطع، این پروژه یکی از افتخارات کشور است و در رقابت با ۴ پروژه دیگر در جهان قرار دارد که امیدوارم موفق شویم.

گنجی افزود: این پروژه دو گلوگاه مهم فنی داشت؛ یکی عبور از زیر بزرگراه شهید مدرس و دیگری عبور از زیر خیابان ولیعصر (عج)  که هر دو به خوبی انجام شد.

در ادامه این جلسه، ایرج معزی، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، درمراسم افتتاح تونل آرش- بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی، گفت: در اوایل تیر ماه شهردار تهران اعلام کرد حجم اعتبارات و پروژه های نیمه کاره شهرداری هم خوانی ندارند. پروژه ها باید ارزیابی شود و بر اساس اولویت عملیاتی شوند. با این وجود ما اعلام کردیم هر فصل یک پروژه را در تهران افتتاح خواهیم کرد.

وی افزود: این پروژه که امروز افتتاح کردیم تونلی است که کل مسیر آن ۲۵۸۰ متر طول دارد و طول تونل آن ۱۴۴۵ متر است. پروژه دیگری که امروز افتتاح کردیم دوربرگردان مدرس- ماندلا بود که به تقویت نقش ترافیکی خیابان ماندلا منجر خواهد شد. همچنین دو پروژه جمع آوری آب های سطحی نیز امروز افتتاح شد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران افزود: طبق قول و قراری که داشتیم هر فصل یک پروژه افتتاح می کنیم و در مهر ماه امسال ادامه صیاد- شمال به سمت بزرگراه ارتش و چند پروژه دیگر را در تهران افتتاح خواهیم کرد.

معزی به محدودیت های مالی شهرداری اشاره کرد و گفت: شهرداری تهران پکیجی را برای سرمایه گذاری و جذب منابع بخش خصوصی در نظر گرفته است و آن را به زودی ارائه خواهد داد. من دست گرم خود ا به سمت سرمایه گذارانی که می توانند در پروژه های شهرداری شرکت کنند می فشارم.

وی اعلام کرد: شهرداری برای تونل شهید متوسلیان که بزرگراه صیاد شیرازی را از جنوب به بزرگراه آزادگان متوصل می کند فراخوان می دهد و همچنین پروژه هایی نظیر پارکینگ نیایش، امیرکبیر و ادامه پروژه بزرگراه یادگار امام نیز پروژه هایی هستند که شهرداری برای جذب سرمایه به بخش خصوصی پیشنهاد می دهد.

نظر شما