شناسهٔ خبر: 149936 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

واکنش عضو شورای شهر به پیشنهاد خرید اتوبوس‌های مستعمل

اتوبوس رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: باید بسته حمایتی جهت نوسازی اتوبوسها از سوی شهردار پیگیری شود، یکی از علت‌هایی که شهردار در هیات دولت حاضر می شود پیگیری همین موضوعات است

به گزارش«نماینده»، محمد علیخانی در پاسخ به این پرسش که در مجمع معاونان حمل و نقل و ترافیک کلانشهرها، خرید اتوبوس های بالای پنج سال به عنوان راهکاری برای حل مشکل ناوگان اتوبوسرانی مطرح شده، چقدر این راهکار را منطقی می دانید، گفت: عمر فرسودگی اتوبوسها هشت سال است. تا این اتوبوس ها وارد کشور شوند یک سال هم برای ترخیصشان زمان می برد، چه کاری است که اتوبوس ها را برای مدت یکی دو سال خریداری کنیم و به کشور بیاوریم. به نظر این راهکار، راهکار منطقی برای مشکل فرسودگی و کمبود ناوگان اتوبوسرانی نیست.

وی در خصوص مشکلاتی که نرخ ارز برای خرید اتوبوس های جدید ایجاد کرده نیز گفت: باید بسته حمایتی رئیس جمهور جهت نوسازی اتوبوس ها از سوی شهردار پیگیری شود. یکی از علت هایی که شهردار در هیات دولت حاضر می شود پیگیری همین موضوعات است و استفاده از ظرفیت های قانونی که برای حل مشکلات شهرها وجود دارد. برنامه نوسازی اتوبوس ها مختص تهران نیست، بلکه مربوط به کل کشور است اما سهم زیادی از آن به تهران می رسد، بنابراین شهرداری باید تحقق آن را پیگیری کند. اینکه ما منتظر باشیم آنها اتوبوسی به ما بدهند، اتفاقی نخواهد افتاد. همان طور که شورای اقتصاد در سال ۹۵ تصویب کرد ۲ هزار واگن به کلانشهرها داده شود که از این تعداد ۶۳۰ واگن سهم تهران است اما تا زمانی که مدیریت شهری جدید این موضوع را پیگیری نکرد، قرارداد ۶۳۰ واگن نهایی نشد. قیمت هر کدام از این واگن ها ۵ میلیارد است که توسط دولت پرداخت می شود.

نظر شما