شناسهٔ خبر: 149932 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: جماران

رئیسی:

وحدت همه نیروهای دغدغه مند انقلاب اسلامی تنها راه برون رفت از مشکلات است

رئیسی تولیت آستان قدس رضوی درباره تأثیر همبستگی و وحدت در حل مشکلات مردم اظهار داشت: انسجام و وحدت همه نیروهای دغدغه مند انقلاب اسلامی تنها راه برون رفت از مشکلات است.

 به گزارش «نماینده» تولیت آستان قدس رضوی با تأکید بر اینکه بیگانه تاکنون برای کسی گرهی باز نکرده و گرهی باز نخواهد کرد، گفت: اگر به اختلافات و جدایی ها پرداخته شود و در سیاست ورزی ها و سیاست مداری ها اخلاق ذبح شود و مردم مورد بی توجهی قرار بگیرند، یقین بدانید که ما این پشتوانه عظیم مردمی را نخواهیم داشت.

حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی ، در مورد تأثیر همبستگی و وحدت در حل مشکلات مردم اظهار داشت:  انسجام و وحدت همه نیروهای دغدغه مند انقلاب اسلامی تنها راه برون رفت از مشکلات است. اگر مردم ببینند که نیروهای دلداده به انقلاب در کنار هم قرار دارند و همه برای گره گشایی از مشکلات مردم مصمم هستند، برای آنها آرامش بخش و اطمینان بخش است.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: اگر به جای اینکه مسئولین مشغول امور مردم باشند اختلاف و جدایی ها آنها را مشغول به کار خودشان کرده و اخلاق در سیاست ورزی ذبح شده، مردم به همه بی اعتماد خواهند شد. اما اگر ببینند کسانی که دل در گرو انقلاب دارند باز شدن گره ها را در دستان توانمند مردم می بینند، بر اعتماد آنها به مسئولین و نظام افزوده خواهد شد.

وی یادآور شد: یکی از روحیات مهم امام این بود که مردم را باور داشتند. امام اسم مردم را تشریفاتی نمی آورد. خیلی ها در دنیا اسم مردم و حقوق بشر را تشریفاتی می برند. ولی امام مردم باور بود؛ یعنی واقعا مردم و توانایی مردم را باور داشت و از اول پیروزی انقلاب و قبل از آن همیشه اتکال به خدا، اعتماد به نفس و نگاه مثبت به دستان توانمند ملت را مورد توجه قرار می دادند.

رئیسی تأکید کرد: سیاستمداران دنیا اسم مردم را تشریفاتی می برند ولی امام مردم را باور داشت. مسئولین امروز هم باید مردم را باور داشته باشند. راهکار رفع مشکلاتی اقتصادی، اجتماعی و آسیب های اجتماعی را به جای بیگانگان از مردم کمک بخواهیم. بیگانه تاکنون برای کسی گرهی باز نکرده و گرهی باز نخواهد کرد. باید نگاه به دستان توانای ملت داشت.

وی  در پاسخ به سؤالی در مورد تأثیر رفتارهای جناحی مسئولین و سیاسیون در اعتماد مردم گفت: در این صورت روز به روز اعتماد مردم کاسته می شود. مهمترین مؤلفه امنیت ملی ما مسأله اعتماد مردم است. هرچه این اعتماد افزایش پیدا کند امنیت ملی ما بالا می رود و پشتوانه نظام و انقلاب افزون می شود. اما اگر به اختلافات و جدایی ها پرداخته شود و در سیاست ورزی ها و سیاست مداری ها اخلاق ذبح شود و مردم مورد بی توجهی قرار بگیرند، یقین بدانید که ما این پشتوانه عظیم مردمی را نخواهیم داشت.

نظر شما