شناسهٔ خبر: 149929 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

اساسنامه «پارلمان اصلاحات» تصویب شد

اصلاح طلبان/431 اساسنامه طرح پارلمان اصلاحات به تصویب کمیته سیاسی شورای هماهنگی جبهه اصلاحات رسید.

به گزارش«نماینده»، احمد شریف، عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات با اشاره به تصویب اساسنامه پارلمان اصلاحات، در کمیته سیاسی شورای هماهنگی گفت: کمیته سیاسی شورا یک ماه فرصت داشت که اساسنامه پارلمان اصلاحات را مورد بررسی قرار داده و تصویب کند. در روزهای اخیر روند تصویب اساسنامه در این کمیته به پایان رسید و هم اکنون برای احزاب عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات ارسال شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه کمیته سیاسی شورا شامل اعضای اکثر احزاب اصلاح طلب می‌شود، به نظر نمی‌رسد، احزاب مشکلی برای تایید اساسنامه تصویبی از سوی کمیته سیاسی داشته باشند. 

دبیرکل حزب همبستگی دانش‌آموختگان ایران خاطرنشان کرد: پس از اینکه اساسنامه تصویبی مورد تایید اکثریت احزاب عضو شورای هماهنگی قرار گرفت، اعضای شورا در جلسه آینده که دو هفته آینده برگزار می‌شود، بررسی‌های لازم برای تصویب نهایی و ابلاغ  اساسنامه را انجام خواهند داد.

شریف در پاسخ به این سوال که "نحوه نقش آفرینی پارلمان اصلاحات با فعالیت‌های شورای سیاست‌گذاری تداخل پیدا نمی‌کند" ، گفت: با توجه به فراگیری که پارلمان اصلاحات در میان احزاب اصلاح‌طلب خواهد داشت، این پارلمان به عنوان نهاد فرادستی ایفای نقش خواهد کرد و قرار نیست پارلمان اصلاحات به عنوان رقیب شورای هماهنگی مطرح باشد.

وی در همین رابطه ادامه داد: مسئله تداخل وظایف شورای سیاست‌گذاری و پارلمان اصلاحات در جلسه روز گذشته حزب همبستگی که با حضور آقای عارف برگزار شد، نیز مطرح شد. وی در این باره گفت "هدف تصمیم‌سازان جریان اصلاحات این است که چند حزب فراگیر داشته باشند و اگر این هدف میسر شود دیگر نیازی به شورایی به نامه سیاست‌گذاری  نیست."

نظر شما