شناسهٔ خبر: 149923 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

واکنش غلامی به حکم بورسیه‌ها از سوی دیوان عدالت اداری

منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به حکم اخیر دیوان عدالت اداری درباره بورسیه‌ها واکنش نشان داد.

به گزارش «نماینده» منصور غلامی در حاشیه نشست رؤسای دانشگاه‌های کشور، در پاسخ به سوالی درباره حکم دیوان عدالت اداری بورسیه‌ها، اظهار داشت: در بحث بورسیه‌ها دو نکته وجود دارد اول اینکه اعتقاد داریم احکام قضایی وقتی نهایی می‌شوند لازم‌الاجرا هستند.

وی ادامه داد: یک نگاه هم داریم که در بحث تعیین صلاحیت‌های علمی احیانا فردی به دلیل عدم تأیید صلاحیت علمی برای یک شغل از جمله استادی دانشگاه تشخیص داده نمی‌شود؛ لذا نباید به حکم قضایی کشیده شود زیرا یک بررسی علمی و تخصصی است. امیدواریم از این به بعد  دیوان عدالت اداری در رابطه با تایید صلاحیت علمی ورود پیدا نکند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری همچنین افزود: برای تأیید صلاحیت علمی افراد، هیئت جذب زیر نظر شورایعالی انقلاب فرهنگی شکل گرفته و فعالیت می‌کند و مواردی که هست را به شکل قانون حل و فصل می‌کند البته ما قطعا استنکاف و عدم توجه به قانون را قبول نداریم و حکم دیوان اجرایی می‌شود.

غلامی به حکم دانشجویان نیز اشاره کرد و گفت: در حال پیگیری هستیم، نتایج خوبی در این رابطه گرفته‌ایم که امیدواریم در روزهای آینده نتایج از طرف دانشجویان و یا به شکل دیگر اطلاع‌رسانی شود. قوه قضاییه در این رابطه همکاری بسیاری خوبی با ما داشت نگرانی جدی در این زمینه وجود ندارد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر آمادگی دانشگاه‌ها برای سال تحصیلی جدید، بیان کرد: دانشگاه‌های ما با توجه به تجربیاتی که از قبل داشتند و با توجه به امکانات موجود آمادگی کامل دارند که در حوزه‌های مختلف دانشجویان جدیدالورود و سال‌های قبل را پذیرش کنند. در سه ماه تعطیلی حوزه آموزش ما تعطیل است اما همکاران ما در دانشگاه‌ها فعالیت داشته و برای ارائه خدمات به دانشجویان در این مدت زمانی فعال بوده و در زمینه ارتقا خوابگاه‌ها و ارتقا دیگر خدماتی که به دانشجویان ارائه خواهند داد، فعالیت می‌کردند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پاسخ به سوالی درباره اینکه مشخص شده رئیس جمهور برای آغاز سال تحصیلی به کدام دانشگاه خواهد رفت، تصریح کرد: هنوز مشخص نیست رئیس جمهور در کدام دانشگاه برای آغاز سال تحصیلی حضور خواهد داشت.

غلامی درباره سرپرست جدید دانشگاه آزاد نیز گفت: دکتر طهرانچی تازه منصوب و توسط هیئت امنای این دانشگاه انتخاب شده‌اند، برای وی آرزوی موفقیت می‌کنم.

نظر شما