شناسهٔ خبر: 149907 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

دلیل کاهش تاثیرگذاری دانشجویان بر جامعه از دیدگاه یک نماینده اصلاح طلب

فریده اولاد قباد عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: کاهش تاثیرگذاری دانشگاه ها بر جامعه ریشه در تربیت خانوادگی دارد و مسئولین نیز کم کاری می‌کنند و به دانشگاه توجهی که باید را ندارند و صدا وسیما باید برنامه هایی برای بالا بردن فضای علمی و معنوی دانشجویان داشته باشد.

 به گزارش «نماینده» فریده اولاد قباد درباره کاهش تاثیرگذاری دانشگاه‌ها بر جامعه بیان کرد: این مسئله در درجه اول برمی‌گردد به خانواده‌ ها که باید حواسشان بیشتر به تربیت فرزندانشان باشد؛ همچنین مسئولان نیز کم‌کاری می‌کنند و آنطور که باید به محیط دانشگاه و تربیت دانشجو توجه ندارند؛ اما در درجه اول به خانواده برمی‌گردد؛ چراکه در نسل های گذشته خانواده ها به تربیت فرزندان‌شان اهمیت می‌دادند و با یک نگاه قرآنی فرزندان‌شان را تربیت می‌کردند درحالی‌که امروز این نگاه مغفول شده است.

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که چگونه باید فضای نشاط سیاسی به دانشگاه بازگردد؟ اظهار داشت: از طریق آگاهی دادن نسبت به دانشجویان و از طریق مطالعاتی که می‌تواند دانشجویان را آگاه کند و همچنین فضای جامعه و محیط تعلیم و تربیت دانشجوها می‌تواند به آن ها کمک کند، صدا وسیما نیز باید برنامه هایی را ایجاد کنند که فضای علمی و معنوی دانشجو ها زیاد شود.

این عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: به نظر من دانشجوها باید فکر و مقصدشان را متمرکز کنند بر برنامه‌های درست علمی که از طریق دانشگاه برای آنان تعریف می‌شود و اساتید باید بیش‌تر به این مسئله توجه کنند؛ چرا که الان دانشجویان بیشتر دانشگاه را مکانی برای گذران اوقات و سرگرمی می‌دانند

نظر شما