شناسهٔ خبر: 149881 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

نامه اعضای شورای شهر تهران به رئیس جمهور+متن نامه

روحانی و محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران گفت: اعضای شورای شهر تهران در راستای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی نامه‌ای به رئیس جمهور نوشتند.

به گزارش«نماینده»، محسن هاشمی در حاشیه هشتاد و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش در جمع خبرنگاران درباره جلسه امروز اظهارداشت: در ابتدا پور سید آقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گزارشی را در خصوص اقدامات صورت گرفته برای کاهش آلودگی هوا و آغاز سال تحصیلی و کاهش ترافیک صبح‌گاهی در مهرماه ارائه داد.

وی ادامه داد: هر ساله باید درباره اعضای کمیسیون‌ها مجدداً رأی‌گیری شود که در حال حاضر تمامی اعضا در کمیسیون‌های قبلی تثبیت شده‌اند و انتخابات رؤسای کمیسیون‌ها برگزار شد.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر نامه اعضای شورای شهر تهران به رئیس جمهور اظهارداشت: در خصوص کامیون‌ها و اتوبوس‌های بین‌شهری دولت اقداماتی انجام داده است و منابعی اختصاص یافته که اعضای شورای شهر نیز احساس کرده‌اند این اقدام به صورت جدی هنوز انجام نشده و نامه‌ای به رئیس جمهور نوشتند و درخواست کردند نسبت به نوسازی اتوبوس‌ها اقدام شود.

هاشمی بیان داشت: بنده نیز یارانه بلیت مترو و اتوبوس را نیز به این نامه اضافه کردم چرا که امسال تا شهریورماه هنوز یارانه بلیت اتوبوس و مترو به شهرداری تهران پرداخت نشده است.

متن نامه اعضای شورای شهر که  با ۲۰ امضا برای حسن روحانی رئیس جمهور ارسال شد به شرح زیر است:

جناب آقای  روحانی
ریاست  جمهوری اسلامی ایران

با سلام و احترام، همانطور که استحضار دارید برنامه نوسازی ناوگان فرسوده سنگین، نقش راهبردی بر کاهش آلودگی هوا در کلانشهرها دارد. بنا بر مصوبه شورای اقتصاد به شماره ۱۳۸۸۴۵۰ مورخ ۲۰/۳/۱۳۹۷ مقرر شده است منابع حاصل از صرفه‌جویی سوخت برای نوسازی ناوگان فرسوده اتوبوس به تعداد ۱۹ هزار دستگاه و پس از تایید شهرداری‌های ذیربط پرداخت شود.

ضمن سپاس از تاکیدات جنابعالی بر اهمیت جایگزینی اتوبوس‌های فرسوده، متاسفانه براساس آخرین اطلاعات دریافتی، عمده سفارشات صورت گرفته مربوط به ناوگان حمل و نقل جاده‌ای است و بیم آن می‌رود که با توجه به محدودیت‌های ارزی پیش‌رو، خرید اتوبوس برای کلانشهرها دچار تاخیر جدی شود. نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر تهران، با توجه به نیاز مبرم شهر تهران به جایگزینی ۵۰۰۰ هزار دستگاه اتوبوس فرسوده در سال جاری، اختصاص منابع ارزی لازم برای نوسازی ناوگان اتوبوس شهری را خواستاریم.

نظر شما