شناسهٔ خبر: 149875 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

برای برخورد با مفسدان اقتصادی کمبود قانون نداریم

پورمختار عضو کمیسیون قضایی مجلس می گوید: برای برخورد با مفسدان اقتصادی با کمبود قانون مواجه نیستیم و مسئولان دستگاه‌های نظارتی و اجرایی می‌توانند براساس قوانین موجود با محتکرین برخورد کنند

به گزارش«نماینده»، محمدعلی پورمختار عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با اشاره به احتکار انواع کالاها در برخی از استان‌ها از سوی سودجویان اظهار داشت: محتکران در جبهه دشمن قرار می‌گیرند زیرا با این اقدام خود با دشمن همراهی و او را در رسیدن به اهداف شوم خود کمک می‌کنند.

وی افزود: در شرایطی که دشمن جنگ اقتصادی را علیه ما آغاز کرده احتکار مایحتاج مردم در چنین شرایطی برای منفعت طلبی خیانت بزرگی به کشور بوده و ظلم به مردم و اقدامی خلاف قانون است؛ لذا جرم محتکرین که قصد آنها ایجاد اخلال در بازار و براندازی است، اعدام خواهد بود.

عضو کمیسیون قضایی مجلس با تاکید بر اینکه لازم است سازمان تعزیرات حکومتی، قوه قضائیه و سایر دستگاه‌های نظارتی برخورد جدی با محتکرین داشته باشند، ادامه داد: دستگاه‌های نظارتی انبارهای محتکرین را شناسایی و در اختیار مردم قرار دهند. پرونده آنها نیز از سازمان تعزیرات حکومتی به قوه قضائیه ارجاع شود تا برخورد مقتضی صورت گیرد.

پورمختار با تاکید بر اینکه باید با مفسدان و محتکران به گونه‌ای برخورد شود که درس عبرتی برای دیگران باشد، گفت: مردم  این انتظار را از مسئولان سازمان‌های نظارتی و به ویژه دستگاه قضا دارند که بدون هیچ ترحم و توصیه‌ای در اسرع وقت با مفسدین اقتصادی و محتکرین برخورد کنند.

نماینده مردم کبودرآهنگ در مجلس با بیان اینکه افکار عمومی خواستار مقابله قاطع با مفسدان اقتصادی است، اظهار داشت: برای برخورد با مفسدان اقتصادی با کمبود قانون مواجه نیستیم و مسئولان دستگاه‌های نظارتی و اجرایی می‌توانند براساس قوانین موجود با محتکرین برخورد کنند. دستگاه قضا مانعی برای برخورد با عوامل احتکار ندارد.

نظر شما