شناسهٔ خبر: 149866 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

تلاش مجدد نمایندگان برای ارائه طرح " تشدید مبارزه با مفاسد اقتصادی" در مجلس

مفساد اقتصادی رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی از تلاش مجدد نمایندگان برای ارائه طرح تشدید مبارزه با مفاسد اقتصادی به هیئت‌رئیسه پارلمان خبر داد.

به گزارش«نماینده»، الهیار ملکشاهی رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به رد کلیات طرح تشدید مبارزه با مفاسد اقتصادی در صحن علنی مجلس، گفت: هیئت‌رئیسه مجلس در زمینه رأی‌گیری برای کلیات طرح تشدید مبارزه با مفاسد اقتصادی تخلف کرد. مراتب اعتراض خود را درباره نحوه رأی‌گیری  این طرح در نامه‌ای به هیئت‌رئیسه مجلس اعلام کردیم.

وی با تأکید بر اینکه طرح نمایندگان مجلس برای تشدید مبارزه با مفاسد اقتصادی ۵۱ ماده دارد، اظهار داشت: شاید برخی از مواد این طرح مغایر با اصل ۷۵ قانون اساسی و دارای بار مالی باشد اما در جزئیات می‌توان آن را بررسی و ایرادات را رفع کرد.

رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس از تلاش مجدد تعدادی از نمایندگان مجلس برای ارائه طرح تشدید مبارزه با مفاسد اقتصادی به هیئت‌رئیسه پارلمان خبر داد و افزود: اکثریت نمایندگان مجلس معتقدند باید با فساد، به‌خصوص در حوزه اقتصادی به صورت جدی و قاطع برخورد شود.

ملکشاهی در پایان خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس طرح تشدید مبارزه با مفاسد اقتصادی را دوباره در دستورکار قرار دادند تا این طرح که مجددا در هیئت‌رئیسه مجلس مطرح شود؛ البته این موضوع نیازمند طی زمان است که پس از تعطیلات تابستانی نمایندگان مطرح می‌شود.

نظر شما