شناسهٔ خبر: 149852 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ منبع: میزان

علی نجفی‌خوشرودی:

کمیسیون امنیت ملی ابعاد «آتش‌زدن ساختمان سرکنسولگری ایران در بصره» را بررسی می‌کند

نجفی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: ابعاد «آتش‌زدن ساختمان سرکنسولگری ایران در بصره» در اولین جلسه این کمیسیون بررسی خواهد شد.

 به گزارش «نماینده» علی نجفی‌خوشرودی ، ضمن محکوم‌کردن «آتش‌زدن ساختمان سرکنسولگری ایران در بصره»، گفت: این اقدام خلاف اصول و موازین بین المللی بود.
 
وی افزود: طبق موازین بین المللی، دولت عراق در حفاظت از اماکن دیپلماتیک، مسئولیت دارد.

سخنگوی کمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: دولت عراق باید در اسرع وقت نسبت به شناسایی، دستگیری و مجازات آمران و عاملان این تهاجم اقدام کند.

نجفی‌خوشرودی اظهار داشت: ابعاد این حادثه، در اولین نشست کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی بررسی خواهد شد.
  شامگاه  جمعه۱۶ شهریور نیز بهرام قاسمی اظهار داشت: در پی آتش‌زدن ساختمان سرکنسولگری کشورمان در بصره توسط عده‌ای افراد تحریک شده، سفیر عراق در تهران به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید کشورمان به دولت عراق بخاطر اهمال نیروهای امنیتی در حفاظت از ساختمان سر کنسولگری کشورمان به وی ابلاغ شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران افزود: در این ملاقات مدیرکل خلیج فارس وزرات امور خارجه ضمن ابراز تعجب از بی تحرکی پلیس بصره گفت: به رغم تحریکات روزهای گذشته توسط عوامل مشکوک علیه سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران، دولت عراق به وعده‌ها و اطمینان‌های داده شده از کانال‌های دیپلماتیک برای انجام وظیفه خود عمل نکردند. در این جلسه همچنین از سفیر عراق خواسته شد سریعا اعتراض شدید کشورمان را به دولت متبوع خود منتقل و سریعا نسبت به شناسایی، دستگیری و محاکمه مسببین اقدام کنند.

مجلس شورای اسلامی تا اول مهر تعطیل است.

نظر شما