شناسهٔ خبر: 149839 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: دولت

روحانی: باید با تمام قدرت در مسیر رفع مشکلات مردم بسیج شویم

روحانی رئیس جمهور با بیان اینکه دولت در صف مقدم جنگ اقتصادی است، گفت: همه باید آستین‌ها را بالا بزنیم و با تمام قدرت در مسیر خدمت به کشور و رفع مشکلات مردم بسیج شویم.

به گزارش «نماینده»، حسن روحانی روز  شنبه در چهاردهمین جشنواره ملی شهید رجایی با اشاره به اینکه ملت ایران در برابر سخت ترین شرایط عقب نشینی نکرده است، اظهارداشت: روز آزمایش بزرگ ملی است؛ کسی فکر نکند با علیه دولت سخن گفتن محبوب می شود و مردم به افراد غیور احترام می کنند نه کسانی که هنگام رویارویی پشت دولت را خالی می کنند.

روحانی با گرامیداشت هفدهم شهریورماه، این روز را روز ایثار، فداکاری و ایستادگی مردم توصیف کرد و گفت: در این روز همه مردم فداکاری به خرج دادند و روزهای اولیه ماه شوال سال ۱۳۵۷ در حافظه تاریخی مردم ثبت شده است و اگر آن روزهای ایستادگی، مقاومت و ایثار مردم نبود، بدون تردید هدف بلند ملت ایران در دستیابی به استقلال، آزادی، جمهوریت و اسلامیت امکان‌پذیر نمی‌شد.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه برای دستیابی به اهداف بلند در زندگی باید بهای آن پرداخته شود، اظهار داشت: ملتی نمی‌تواند از گردنه‌های صعب و دشوار عبور کرده و به هدف بلند ملی خود نایل شود مگر آنکه آن ملت بهای آن را پرداخت کند و این چیزی است که تاریخ در زندگی انبیاء هم آن را به ما گوشزد می‌کند و پیروزی ملت‌های بزرگ در طول تاریخ نیز همواره چنین بوده است.

روحانی با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس روزهای شیرین و همچنین روزهای سخت و دشواری را شاهد بودیم، گفت: در خرداد سال ۶۱ پیروزی بزرگ رزمندگان در آزادی خرمشهر و آن شادمانی عمومی رقم خورد، اما بعد از آن شاید به فاصله یک ماه در علمیات رمضان و پس از آن در والفجر مقدماتی و نیز والفجر یک، دچار مشکل شدیم ولی در زمستان سال ۶۲ عملیات موفق و مهم خیبر را رقم زدیم که به فتح جزایر مجنون منتهی شد.

رئیس جمهور، شهیدان رجایی و باهنر را بهترین الگو برای دولتمردان دانست و با بیان اینکه امروز روز گله، رقابت و انتقام نیست و ما در میدان مبارزه هستیم، تصریح کرد: امروز روز آزمایش ملی ما است و جنگ، جنگ اقتصادی و تبلیغاتی است و دولت در صف مقدم این جنگ است و همه باید آستین‌ها را بالا بزنیم و با تمام قدرت در مسیر خدمت به کشور و رفع مشکلات مردم بسیج شویم.

نظر شما