شناسهٔ خبر: 149831 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خبرگزاری دانشجو

حواشی مشهد برنامه دشمن برای اختلاف افکنی میان ایران و عراق است

احمد امیرآبادی فراهانی/* عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: دشمن هرگز نمی خواهد این راهپیمایی میان دو ملت برگزار شود بنابراین زوار ایرانی و عراقی بهتر است مراقب این نقشه شوم دشمن که قصد دارد با حاشیه سازی از این حرکت باشکوه جلوگیری کند، باشند.

به گزارش «نماینده» احمد امیرآبادی فراهانی عضو هیئت رئیسه مجلس با اشاره به حواشی پیش آمده پیرامون حضور زوار عراقی در مشهد مقدس و دامن زدن برخی رسانه‌ها به این حواشی اظهار داشت: به نظر می‌رسد این یک برنامه حساب شده برای فاصله و اختلاف ایجاد کردن میان ملت و دولت ایران و عراق است.

وی با بیان اینکه باید مراقب چنین برنامه ریزی‌هایی باشیم افزود: دولت و ملت عراق در طول تحریم‌های اقتصادی که در دوره قبل علیه ایران اعمال شد کمک بسیار زیادی به جمهوری اسلامی کردند. البته ایران نیز در بحث مبارزه با تروریسم کمک زیادی به دولت عراق کمک داشت و به نوعی هر دو ملت همواره در کنار یکدیگر بوده و هستند.

امیرآبادی فراهانی تصریح کرد: البته امکان دارد از میان سه و نیم چهار میلیون زائر عراقی ۱۰۰ نفر هم خلافی انجام داده باشند یا ممکن است از میان چند میلیون زائر ایرانی در سفر عتبات تعدادی هم خطاکار باشند، اما اینکه برخی بخواهند این خطاها را بزرگ نشان دهند و بین دو ملت اختلاف بیندازند قطعا یک برنامه از پیش تعیین شده از سوی سازمان‌های جاسوسی است.

وی با تاکید براینکه از زائران ایرانی و عراقی می‌خواهیم که مراقب نقشه های سازمان‌های جاسوسی باشند چرا که این سازمان‌ها برای اختلاف افکنی میان دو ملت برنامه ریزی کرده اند خاطر نشان کرد: تنها راه حل این مسئله این است که مسئولین دو کشور با مردمانشان صحبت کنند تا مراقب رفتارهای خود باشند.
 
عضو هیئت رئیسه مجلس در پایان با اشاره به راهپیمایی اربعین حسینی خاطرنشان کرد: دشمن هرگز نمی خواهد این راهپیمایی  میان دو ملت برگزار شود بنابراین زوار ایرانی و عراقی بهتر است مراقب این نقشه شوم دشمن که قصد دارد با حاشیه سازی از این حرکت باشکوه جلوگیری کند، باشند.

نظر شما