شناسهٔ خبر: 149798 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

رشد بدقواره آموزش و پرورش

«فرهاد فلاحتی» نماینده قائنات و زیرکوه در حاشیه بازدید از تحریریۀ نماینده عضو کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه سند تحول بنیادین مغفول مانده است، گفت: اگر تمامی شاخه‌های سند تحول بنیادین در کنار هم دیده نشود آموزش و پرورش پس از یک دهه رشد بدقواره‌ای خواهد داشت.

به گزارش«نماینده»، فرهاد فلاحتی با بیان اینکه سند تحول بنیادین سندی زیربنایی و راهبردی است، گفت: حجم سند اندک است اما مبنای این مطلب کم نیز تحولی بنیادین در تمامی شاخه‌های آموزش وپروش ایجاد می‌کند؛ از زمان تصویب این سند مقرر شد زیرنظام‌های آن تدوین سپس تصویب و برای اجرا ابلاغ شود.

وزرای آموزش وپرورش در اجرای سند تحول بنیادین کوتاهی کرده‌اند

نماینده مردم قائنات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزرای آموزش وپرورش در اجرای سند تحول بنیادین کوتاهی کرده‌اند، افزود: برخی از آنها زیرنظام‌های لازم را ایجاد کردند اما اقدامات لازم برای اجرایی شدن را انجام نداده‌اند و برخی دیگر حتی گامی کوتاه در راستای تحقق این سند برنداشته‌اند.

تدوین و اجرایی شدن تمامی زیرنظام‌های سند بنیادین؛ ایجاد بستر لازم برای تحول اساسی

عضو کمیسیون آموزش بیان کرد: اگر تمامی زیرنظام‌های سند بنیادین تدوین و اجرایی شود از یک سو بستر لازم برای تحول اساسی ایجاد می‌شود و از سوی دیگر خروجی آموزش وپرورش فردی خلاق، مفید، امین و مستقل خواهد بود که ایجاد حیات طیبه در جامعه را موجب می‌شود این فرد انسانی کارآمد و کارآفرین خوهد بود.

سند تحول بنیادین مغفول مانده است

وی با بیان اینکه سند تحول بنیادین مغفول مانده است، اظهار کرد: اگرچه اجرای نظام رتبه‌بندی معلمان و پیاده‌سازی نظام ۶-۳-۳ بخشی از این سند است اما تاکید بسیار بر آنها باعث شده سند تحول بنیادین تنها در این ۲ مورد خلاصه شود در حالی که چنین نیست.

فلاحتی معتقد است درصورتی که تمامی شاخه‌های بنیادین سند تحول بنیادین در کنار هم دیده نشود آموزش و پرورش پس از یک دهه رشد بدقواره‌ای خواهد داشت.

وزرای آموزش در اجرای سند تحول بنیادین سلیقه خود را اعمال نکنند

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزیر آموزش و پرورش باید خود را مقید به اجرای سند تحول بنیادین کند، تاکید کرد: بایستی تمامی زیرنظام‌های این سند از صفر تا صد در نظرگرفته شده تا اهداف آن به درستی محقق شود وزرای آموزش نباید در اجرای این سند سلیقه خود را اعمال کنند بلکه باید تمامی موارد مطرح شده را بدون توجه به نظرات خود اجرایی کنند.

نظر شما