شناسهٔ خبر: 149747 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

گرمابی: افزایش مناطق آزاد موجب افزایش قاچاق می‌شود

حمید گرمابی گرمابی نماینده مردم نیشابور با اشاره به لایحه اخیرالتصویبی که موجب افزایش مناطق آزاد می‌شود، گفت: تجربه گذشته نشان داده هر یک از مناطق ویژه پتانسیل ورود کالای قاچاق را دارند

به گزارش«نماینده» ، حمید گرمابی در تذکر شفاهی در جلسه علنی امروز مجلس گفت: لایحه ای از سوی دولت با پیشنهاد ایجاد ۸ منطقه آزاد و ۱۴ منطقه ویژه اقتصادی در پاییز ۹۶ در کمیسیون صنایع به عنوان کمیسیون فرعی مطرح شد و با اتفاق آرا رد شد. سپس دولت تعداد ده‌ها مناطق ویژه را افزایش داد در نتیجه موافقان طرح زیاد شد و این بار بدون طرح مجدد در کمیسیون فرعی و اطلاع‌رسانی در صحن ارائه شد.

وی افزود: با تصویب این لایحه حدود ۹۰ منطقه ویژه در کشور اضافه می کنیم، تجربه گذشته نشان داده هر یک از مناطق ویژه پتانسیل ورود کالای قاچاق را دارند. آیا این مناطق کمکی به افزایش قاچاق و واردات بی رویه کالاهای می کند یا خیر؟

نماینده مردم نیشایور در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: ما خود ساختار را به گونه‌ای طراحی می کنیم که ورود کالای قاچاق تسهیل می شود سپس به دنبال راهکارهای کاهش قاچاق هستیم و از افزایش قاچاق اظهار نگرانی می‌کنیم.

وی بیان کرد: نیشابور سومین شهر پرجمعیت در منطقه شرق کشور است و تنها شهری است که با بیش از نیم میلیون جمعیت فرودگاه ندارد، در حالی که بیش از ۵۰ درصد شهرهای دارای فرودگاه، جمعیت و مسافر کمتری از نیشابور دارند.
هم اکنون نیشابور از ۶۰ درصد فرودگاه‌های موجود در کشور مسافر بیشتری دارد اما به بهانه نزدیکی به مشهد از توسعه زیرساخت‌های گردشگری و اقتصادی جا مانده است. انتظار می‌رفت که مسئولان در این خصوص توجه کنند در حالی که هیچ توجهی صورت نگرفت، به این موضوع توجه شود.

نظر شما