شناسهٔ خبر: 149746 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

نداشتن شجاعت اعلام نظر یعنی ورود اشتباه به مجلس

الیاس حضرتی الیاس حضرتی عضو فراکسیون امید مجلس اعتقاد دارد اشکالی برای اطلاع مردم از دیدگاه نماینده منتخبشان نسبت به موضوعات وجود ندارد لذا نمایندگانی که شجاعت اعلام نظر و عقیده نداشته باشند، اشتباه به قوه مقننه آمده اند.

 به گزارش «نماینده» الیاس حضرتی  در خصوص طرحی که موجب شفافیت در رای نمایندگان مجلس می‌شود، گفت: باید اذعان کرد نمایندگان چندین طرح را در این رابطه تدوین کردند که اولین طرح در خصوص شفافیت رای گیری نمیاندگان بود.

اشکالی برای اطلاع مردم از دیدگاه نماینده منتخبشان نسبت به موضوعات وجود ندارد

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: اشکالی وجود ندارد که مردم بدانند نماینده منتخب آنها نسبت به موضوعات مختلف مطرح شده در قوه مقننه چه دیدگاهی داشته و چطور رای داده است.

وی با اشاره به اینکه تعداد دیگری از نمایندگان نیز طرحی را بیان کردند که سایر مولفه های مرتبط با نمایندگان مانند مرخصی و غیره را شامل میشد، ادامه داد: این مهم به نظر نمی رسد تامل برانگیر باشد.

نمایندگانی که شجاعت اعلام نظر و عقیده نداشته باشند، اشتباه به قوه مقننه آمده اند

حضرتی در خصوص دغدغه برخی از نمایندگان مبنی بر اینکه اگر آراء شفاف شود شاید در تایید صلاحیت دوره بعدی نیز اثرگذار باشد، افزود: نماینده مردم اگر شجاعت اعلام نظر، رای و عقیده نداشته باشد، اشتباه به مجلس آمده است؛ لذا مردم برای فهمیدن نظر نمایندگان نسبت به موضوعات، مهمتر از شورای نگهبان هستند.

می توان بر مبنای دیدگاه فراکسیونی به موضوعات رای داد اما دیدگاه شخصی افراد هم بیان شود

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در رابطه با اینکه آیا شفافیت آراء می تواند به فعالیت تشکیلاتی نمایندگان کمک کند یا خیر، خاطرنشان کرد: اگر موضوع تبعیت فراکسیونی مطرح باشد، نمایندگان می توانند رای خود بر مبنای دیدگاه فراکسیون ارائه کنند اما بعدا اعلام کند نظرشان مبتنی بر واکنش دیگری بوده است./

نظر شما