شناسهٔ خبر: 149720 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

وزرایی بر سر کار بیایند که انگیزه خدمت داشته باشند

اکبر رنجبرزاده عضو هیأت رئیسه مجلس گفت: وقتی استیضاح وزیر راه دو بار در مجلس رای نمی‌آورد و مجلس موافق نیست حرف زدن از استیضاح و تغییر وزیر فایده‌ای ندارد و این تلقی را پیش می‌آورد که نماینده با وزیر خصومت شخصی دارد.

به گزارش «نماینده» اکبر رنجبرزاده نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به لزوم ایجاد تغییر در تیم اقتصادی دولت، گفت: بیش از ۲۰۰ نفر از نمایندگان در ابتدای سال جاری در نامه‌ای ضرورتا از رئیس‌جمهور خواستند تیم اقتصادی خود را تغییر دهد و انتظار می‌رفت هر چه سریع‌تر آقای رئیس‌جمهور به این موضوع عمل می‌کرد که البته دیرهنگام دست به تغییر رئیس بانک مرکزی زد.

وی افزود: یکی از وظایف دولت این است که متناسب با شرایط، افرادی را در وزارتخانه‌های مختلف به کار بگیرد و افرادی به کار گرفته شوند که در شرایط جدید کارآمدی لازم را داشته باشند و این اختیارات و انتصاب‌ها در اختیار دولت است.

عضو هیأت رئیسه مجلس اظهار داشت: باید وزرایی بر سر کار بیایند که به دور از تجملات و ساده زیست بوده و انگیزه خدمت داشته باشند.

رنجبرزاده در پایان گفت: برخی وزرا فقط در دوران آرامش مشاوران خوبی هستند و فقط به درد برنامه‌ریزی در شرایطی می‌خورند که بحرانی نباشد و وقتی شرایط بحرانی می‌شود توان لازم برای شناسایی مشکلات هم ندارند. در رابطه با تغییر وزرای راه و صنعت نمی‌توانم صریح صحبت کنم. من دو بار استیضاح وزیر راه را امضا کردم اما استیضاح در مجلس رای نیاورد و وقتی هیچ اتفاقی نمی‌افتد ما بار دیگر بیاییم و بحث استیضاح را مطرح کنیم اثری ندارد و این تلقی هم پیش می‌آید که فلان نماینده با وزیر مشکل شخصی دارد و به مصلحت نمی‌دانم نظرم را در این باره مطرح کنم.

نظر شما