شناسهٔ خبر: 149642 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

پاسخ نایب رئیس کمیسیون فرهنگی به اظهارات هاشمی: رئیس صداوسیما مشمول قانون بازنشستگی نخواهد بود

احمد سالک نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در واکنش به ادعای محسن هاشمی گفت که رئیس سازمان صدا و سیما مشمول قانون منع به کارگیری بازنشستگان نخواهد شد.

به گزارش«نماینده»، محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در برنامه «تهران ۲۰» در مواجهه با سوال مجری برنامه که گفت افشانی شهردار تهران می‌ماند یا بازنشسته می‌شود؛ تکلیف چیست؟ گفت: رفتن یا ماندن ایشان به یک فکاهی تبدیل شده که هر شبکه تلویزیون و رسانه‌ها این روزها به این مصوبه جدید مجلس و بازنشستگی ایشان می‌پردازند اما یک بار در این شبکه‌ها حرف از بازنشستگی رئیس سازمان صداوسیما نبوده است. در صورتیکه ایشان هم جزو بازنشسته‌ها هستند.

حجت‌الاسلام احمد سالک نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در واکنش به اظهارنظر رئیس شورای شهر تهران این نوع اظهارات را عمدتاً بحث‌های سیاسی دانست که مخاطب را از موضوع اصلی دور می‌کند.

سالک تصریح کرد: قانون منع به کارگیری بازنشستگان مشمول شخصی مثل رئیس سازمان صداوسیما که توسط مقام معظم رهبری انتخاب می‌شوند، نخواهد شد. چرا که طبق اصل ۱۷۵ قانون اساسی تعیین رئیس سازمان صداوسیما برعهده شخص رهبری است. بنابراین علی عسکری همچون وزیران، ایثارگران و جانبازان جزو استثنائات قانون منع به کارگیری بازنشستگان قرار می‌گیرد.

نظر شما