شناسهٔ خبر: 149593 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان:

آمار خشونت در جامعه نگران کننده است/ لزوم بهره گیری از سیره ائمه

نورالله ولی نژاد مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان ضمن نگرانی از آمار بالای خشونت در جامعه گفت: سیره ائمه اطهار (ع) بخصوص امام کاظم (ع) الگوی خوبی برای درس آموزی جامعه است.

 به گزارش«نماینده» حجت الاسلام نورالله ولی نژاد ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن ولادت هفتمین امام مسلمانان امام موسی کاظم (ع)، اظهار کرد: همان طور که از اسم امام موسی کاظم (ع) پیدا است ایشان از ویژگی کظم غیظ (فرونشاندن غضب) برخوردار بودند.

وی افزود: این امام بزرگوار آنقدر در فرو نشاندن غیظ شهرت پیدا کرد که لقب کاظم توسط مردم به ایشان داده شد، چیزی که تمام ائمه و پیامبر نسبت به داشتن آن به همه انسان ها سفارش کردند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان با بیان اینکه در زمان عصبانیت نباید تصمیم عجولانه گرفت، گفت: تصمیم شتاب زده معمولا اشتباهات زیادی به همراه دارد که حتی گاهی خسارت های آن قابل جبران نیست و گاهی هم با پرداخت هزینه های بالا می توان آن را جبران کرد.

وی خوشرویی، صبوری و خوش بینی را از توصیه های ائمه اطهار (ع) دانست و یادآور شد: دوری کردن از غیبت، تهمت و داشتن روحیه انصاف نقش مهمی در خود کنترلی یا همان کظم غیظ دارد.

ولی نژاد اظهار کرد: اگر انسان ها توان خود کنترلی داشته باشند آسیب کمتری می بینند و افرادی که روحیه عصبانی مزاج دارند و واکنش های تندی نشان می دهند باعث آزردگی خود و جامعه می شوند.

 وی افزود: در حالی که امام موسی کاظم (ع) بیشترین فشار زمان خود را داشتند اما از صفات بسیار خوبی برخوردار بودند و به خاطر رفتارهایی که داشتند لقب کاظم به ایشان داده شد و نام این حضرت در تاریخ ماندگار شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان گفت: با توجه به اینکه امام کاظم (ع) در زمان خود بیشترین بهره را از دوران امام صادق (ع) بردند، سعی کردند در تربیت انسان و جامعه تلاش مضاعفی داشته باشند.

وی یادآور شد: امام کاظم (ع) برای تربیت و هدایت انسان های زمان خود جلسات فراوانی برگزار کردند و این باعث شد حکومت وقت نتواند رفتار هدایتی این امام را تحمل کند و ایشان را بین هفت تا ۱۴ سال در زندان نگه داشت.

ولی نژاد اظهار کرد: طبق آمارهای اعلام شده درصد خشونت در برخی از شهرها و استان ها بسیار بالا است و این برای جامعه تلخ و ناگوار است.

وی افزود: یکی از توصیه های که خداوند، پیامبران (ص) و ائمه معصوم (ع) داشتند این بود که انسان ها هیچ گاه به سمت نزاع جمعی، درگیری و خشونت نروند و سعی کنند جامعه از آرامش بیشتری برخوردار باشد چراکه وجود آرامش در جامعه باعث خواهد شد تا شاهد اتفاقات بسیار خوبی باشیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان عبادت، صبوری و متانت، مبارزه با حکومت ظالم، دفاع از مظلوم، دفاع از انسان های مومن و مخلص، دفاع از راه رسم زندگی ائمه (ع) و پیامبر (ص) را از شاخصه های امام کاظم (ع) دانست و گفت: شاخصه های این حضرت امروز الگو خوبی برای درس آموزی جامعه است.

برچسب‌ها:

نظر شما