شناسهٔ خبر: 149513 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

تاخیر در پرداخت حقوق و مزایای پرسنل شهرداری های کشور

کیان پور عضو کمیسیون عمران مجلس بر ضرورت حمایت دولت از شهرداری ها به ویژه در شهرهای کوچک تاکید کرد.

به گزارش «نماینده» مجید کیان پور، با تاکید بر ضرورت حمایت دولت از شهرداری ها به ویژه در شهرهای کوچک، گفت: شهرداری ها اکنون با کاستی های و کمبودهای عدیده ای مواجه شده اند که بدون حمایت دولت خروج از این وضعیت ممکن نخواهد بود.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی از مشکلات شهرداری های کشور افزود: متاسفانه در حال حاضر بسیاری از شهرداری های کشور به ویژه در شهرهای کوچک با مشکلات عدیده ای مواجه هستند به گونه ای که برای انجام امور جاری خود نیز به لحاظ مالی در تنگنا قرار می گیرند که همین مسئله سبب بروز نارسایی ها و کاستی های فراوان در حوزه مدیریت شهری می شود.

ضرورت اتخاذ تدابیری از سوی دولت برای کمک به شهرداری ها

وی با تاکید بر ضرورت اتخاذ تدابیری از سوی دولت برای کمک به شهرداری ها، تصریح کرد: دولت نباید به بهانه خوددرآمدی شهرداری ها حمایت خود را از آنان دریغ کند زیرا شهرداری ها در واقع برای دولت کار می کنند و وظیفه ارائه خدمات عمومی به شهروندان را برعهده دارند.

کیان پور با انتقاد و ابراز تاسف از تاخیر در پرداخت حقوق و مزایای کارکنان شهرداری های کشور ادامه داد: با توجه به مشکلات فراوانی که شهرداری ها با آن مواجه هستند و با عنایت به گزارشات موثقی که در خصوص معوقات چند ماهه حقوق و مزایای کارکنان زحمتکش شهرداری وجود دارد ضرورت دارد که دولت چتر حمایتی خود را بر سر شهرداری ها باز کرده و حداقل برای شهرداری های شهرهای کمتر برخوردار در بودجه سالانه ردیف اعتباری مشخص کند.

بدهی شهرداری ها به پیمانکاران و بخش خصوصی افزایش یافته است

وی نبود بودجه و بدهکاری شهرداری ها به پیمانکاران و بخش خصوصی را یک تهدید جدی برای کاهش کیفیت پروژه ها شهری قلمداد کرد و گفت: گاها مشاهده می شود که برخی از شهرداری ها املاک خود را برای تسویه بدهی تهاتر می کنند که این کار به هیچ وجه به صلاح شهرداری ها نیست و باید ترتیبی اتخاذ شود که بدهکاری های آنان نقدی پرداخت شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: در اینکه شهرداری ها باید تلاش کنند که برای خود منابع درآمدی پایدار ایجاد کنند شک و تردیدی وجود ندارد اما واقعیت این است که مسائل و مشکلات شهرداری ها هیچ گاه به شکل واقعی دیده نشده به همین دلیل نیاز است که دولت به مشکلات شهرداری ها ورود جدی کند.

نظر شما