شناسهٔ خبر: 149494 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

امیدواریم جلسه سوال از رئیس‌جمهور نمادی از دموکراسی باشد

پورابراهیمی رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: امیدواریم جلسه روز سه‌شنبه سوال از رییس جمهور، نمادی از دموکراسی در کشور باشد و رییس جمهور نیز باید براساس قانون پاسخگو بوده و اعتقاد دارم این جلسه کار خوبی برای کشور خواهد بود.

به گزارش «نماینده» محمدرضا پورابراهیمی، درباره سوال از رییس جمهور که در دستور کار جلسه علنی فردای مجلس قرار دارد، اظهار کرد: نمایندگان براساس آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی می توانند از وزراء یا رییس جمهور سوال کنند و هیچ قبح و اشکالی به این موضوع وارد نمی شود به شرط اینکه نمایندگان خارج از فضای سیاسی و با رعایت انصاف و عدالت سوال کنند و دولت نیز باید پاسخگو باشد.

وی با اشاره به اینکه گاهی اصل موضوع ذبح و تبدیل به حاشیه می شود که قطعا دغدغه همه دلسوزان نظام در داخل و خارج از مجلس نیز همین مسئله است، تصریح کرد: زمانی که سوال تخصصی را وزیر نتواند جواب بدهد، رییس جمهور باید بیاید و پاسخ بدهد و این غیر منطقی و غیرکارشناسی نیست حتی می تواند کمک به دولت باشد و سوال کمک می کند دولت گزارش کاملی نیز ارایه دهد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: اینکه سوال از رییس جمهور است، حساسیت بیشتری دارد اما واضح است جلسه خوبی خواهد بود و مجلس باید مستدل و بدون حاشیه سوال را مطرح کند.

وی با تاکید بر اینکه دولت و مجلس را مردم انتخاب کرده اند و ان‌شاءالله روز سه‌شنبه هر دو گروه به وظایف قانونی خود عمل کرده و اعتقادم بر این است که جلسه فردا یک فرصت طلایی برای دولت بوده که گزارش بدهد و کسی نباید به حاشیه برود، اظهار کرد: محور سوال از رییس جمهور مباحث اقتصادی است زیرا امروز اولویت کشور مسائل اقتصادی است و امیدواریم خروجی کار به بهبود شرایط اقتصادی کشور کمک کند.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر نمایندگان هدفی به غیر از این داشته باشند به خطا رفته اند و اگر جواب رییس جمهور نیز غیر از این باشد به خطا رفته است، گفت: امیدواریم جلسه سه شنبه نمادی از دموکراسی باشد و رییس جمهور نیز باید براساس قانون پاسخگو باشد و این جلسه کار خوبی برای کشور خواهد بود.

نظر شما