شناسهٔ خبر: 149362 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خبرگزاری دانشجو

اعتراف جهانگیری به وجود فساد امر مبارکی است

فرهاد فلاحتی/2 عضو فراکسیون نمایندگان ولایی گفت:اعتراف آقای جهانگیری به وجود فساد امر مبارکی است چرا که آقایان همواره بسیاری از مسائل را در دولت انکار می‌کنند

به گزارش «نماینده» فرهاد فلاحتی، عضو فراکسیون نمایندگان ولایی، با اشاره به اظهارات اخیر جهانگیری مبنی بر اینکه متاسفانه فساد در کشور بزرگ شده و به برخی مسئولان رده بالا رسیده است، اظهار داشت: اعتراف آقای جهانگیری به وجود فساد امر مبارکی است چرا که آقایان همواره بسیاری از مسائل را در دولت انکار می‌کنند و حال که پس از فشار افکار عمومی و رسانه‌ای به این حداقل اکتفا کرده اند جای خوشبختی دارد.  

وی با بیان اینکه اکثر فسادهایی که تاکنون در کشور شکل گرفته به دلیل عدم نظارت کافی از سوی قوای سه گانه بوده است، افزود: هر جا در بحث نظارتی ضعیف عمل کردیم به ویژه مواقعی که ثروت و قدرت درکنار هم بوده فساد ایجاد شده است که مصداق آن را در پرونده‌های اخیری که از سوی قوه قضائیه مطرح شد، شاهد بودیم.  

فلاحتی با بیان اینکه اگر ضعف نظارتی نبود فسادها در وهله اول شناسایی می‌شدند، یادآور شد: به طور مثال در مورد واردات ماشین‌های خارجی به موقع اقدام شد و این موضوع موجب شد که از وقوع فسادی بزرگ جلوگیری شود، این در حالی است که در برخی از موارد مدت ها پس از مشهود بودن فساد نسبت به آن مورد اقدام شد. به طور مثال در خصوص صندوق ذخیره فرهنگیان، علی رغم تذکرات مکرر مجلس، دولت توجهی به این پرونده  ورود نکرد و مجلس مجبور شد رأسا نسبت به آن اقدام کند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی در ادامه افزود: کدام دستگاه اجرایی را در دولت سراغ داریم که سازمان بازرسی در آن وجود نداشته باشد؟ در تمامی دستگاه‌های اجرایی نیروهای ارزشیاب برای رصد اتفاقات آن مجموعه وجود دارد. این افراد حقوق دریافت می‌کنند که به محض متوجه شدن فساد آن را گزارش دهند. پس پیش از اینکه نظارت خارج از دولت باشد نظارت دولت بر خودش وجود دارد.

فلاحتی با بیان اینکه همه افرادی که در حاکمیت بر سر کار هستند باید به محض متوجه شدن فساد اطرافیان خود با هر وابستگی از آنها برائت بجویند، یادآور شد: اگر چنین اتفاقی رخ دهد از بسیاری از فسادها جلوگیری می‌شود، اما متاسفانه بسیاری از اوقات مدیران حالت دفاعی به خود می‌گیرند.

وی با بیان اینکه فسادهایی که تاکنون رخ داده را نمی‌توان فساد سیستمی تلقی کرد، گفت: فساد سیستمی فسادی است که یک سیستم به طور کامل درگیر فساد شده باشد و اگر فساد سیستمی باشد حال که برادر معاون اول رئیس جمهور به عنوان یکی از متهمان فساد اقتصادی مطرح است باید معاون اول رئیس جمهور را نیز در این امر دخیل بدانیم، اما ما این را نمی‌گوییم چرا که معتقدیم برادر آقای جهانگیری از نفوذ برادر خود سوء استفاده کرده است.  

نماینده مردم قائنات در پایان خاطرنشان کرد: یکی از راه‌های جذب اعتماد مردم برخورد قاطع با مفسدین در دستگاه اجرایی به ویژه افرادی که منتسب به افراد ذی نفوذ هستند، است پس بهتر است مسئولانی که وابستگان آنها به نوعی دچار فساد اقتصادی شده است  صراحتا از آنها اعلام برائت کنند و از قوه قضائیه بخواهند تا نسبت به پرونده آنها ورود جدی داشته باشند.

نظر شما