شناسهٔ خبر: 149329 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

بازدید روحانی از نمایشگاه توانمندی‌های صنایع دفاعی

روحانی مراسم گرامیداشت سالروز صنعت دفاعی امروز با شعار «صنعت دفاعی، نماد تولید ملی و اقتدار دفاعی» و با حضور رئیس‌جمهور برگزار شد.

به گزارش «نماینده» مراسم گرامیداشت سالروز صنعت دفاعی امروز با شعار «صنعت دفاعی، نماد تولید ملی و اقتدار دفاعی» با حضور حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی برگزار شد.

رئیس جمهور در ابتدای این مراسم که امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، سورنا ستاری معاون فناوری رئیس جمهوری و برخی از فرماندهان نظامی و مسئولان این وزارتخانه حضور داشتند، از نمایشگاه دستاوردها و توانمندی‌های صنایع دفاعی کشور بازدید کرد.

در این مراسم نخستین جنگنده مجهز ایرانی به پرواز درآمد. جنگنده بومی مجهز به سامانه‌های اویونیک و کنترل آتش پیشرفته بومی نسل 4 است.

بهره‌گیری از معماری یکپارچه پیشرفته و اویونیک و کنترل آتش با استفاده از شبکه داده دیجیتال نظامی منطبق با نسل 4، بهره‌گیری از کامپیوتر محاسبات بالستیک سلاح و سامانه پیشرفته نشانه روی مقابل خلبان (HUD) به منظور افزایش دقت اصابت سلاح و مهمات، بهره‌گیری از رادار پیشرفته و چندمنظوره کنترل آتش جهت بالا بردن دقت کشف اهداف و تهدیدات و بهره‌گیری از ناوبری دقیق به صورت رادیویی و مستقل و استفاده از سامانه نقشه متحرک هوشمند از مهمترین ویژگی‌های این جنگنده است.

نظر شما