شناسهٔ خبر: 149328 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

عضو اعتماد ملی: خیلی‌ها با زدوبند وارد لیست امید شدند/ حضرتی از فعالیت حزبی منع شده است

اعتماد ملی مسئول کمیته مناطق حزب اعتمادملی گفت: عملکرد لیست امید مجلس موجب ناامیدی مردم از رهبران جریان اصلاحات شد.

به گزارش «نماینده» مهرداد سایه‌وند مسئول کمیته مناطق حزب اعتمادملی، درباره عملکرد شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در سال‌های اخیر اظهار داشت: شورای سیاست‌گذاری از ابتدا باید بر محوریت احزاب اصلاح‌طلب شکل می‌گرفت تا احزاب بر مبنای پاسخگویشان نسبت به مردم در بستن لیست‌ها نقش‌آفرینی می‌کردند.

وی  با بیان اینکه متاسفانه از زمانی که در شورای سیاست گذاری نقش افراد از احزاب پررنگ‌تر شد افرادی به لیست امید راه پیدا کردند که حتی بعضا مورد تایید حزب متبوع خودشان نیز نبودند، خاطر نشان کرد: بسیاری از اعضای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات از ابتدا با  بستن لیست ائتلافی از سوی شورای سیاست‌گذاری موافق نبودند زیرا  می‌دانستند اگر افراد حاضر در این لیست موفق به ورود در  مجلس شوند، هیچ‌گونه مسئولیتی نسبت به عملکرد خود نخواهند داشت.

مسئول کمیته مناطق حزب اعتمادملی با بیان اینکه در بستن لیست شورای شهر نیز شاهد همان سازوکار غلط بستن لیست امید مجلس بودیم، تصریح کرد: بسیاری از افراد حاضر در لیست نهایی شورای سیاست گذاری برای انتخابات شوراها فاقد صلاحیت‌های لازم بوده و با زدو بند وارد این لیست شدند.

سایه‌وند با پیچیده خواندن انتخابات سال آتی مجلس گفت: عملکرد لیست امید مجلس موجب ناامیدی مردم از رهبران جریان اصلاحات شد. اگر نگاه قیم‌مابانه‌ای که در انتخابات گذشته بر جریان تصمیم‌ساز اصلاحات وجود داشت، اصلاح نشود، اصلاح‌طلبان در انتخابات آتی شکست سختی خواهند خورد.

این عضو حزب اعتمادملی با اشاره به  رای دستگاه قضایی مبنی بر توقف تمامی فعالیت‌های  حزبی الیاس حضرتی گفت: هر چند بنده به عنوان یکی از اعضای حزب اعتمادملی هیچ‌گاه مایل نبودم تخلفات درون حزبی توسط  قوه قضائیه مورد بررسی قرار گیرد، ولی به هر حال با عنایت به رای صادره از سوی دستگاه قضایی، ‌ آقای حضرتی تا مشخص شدن نتیجه کنگره چهارم خرداد در کمیسیون ماده ۱۰، از هرگونه فعالیت حزبی منع شده است.

وی درباره این شائبه که دستگاه قضایی اجازه ورود به مسائل درون حزبی را ندارد، ‌ تاکید کرد: درست است دستگاه قضایی نمی‌تواند دخالتی در عزل و نصب‌های درون حزبی داشته باشد اما براساس قانون تجارت اگر یکی از اعضای هیئت امنا یا هیئت مدیره حزب یا سازمان خصوصی مانع برگزاری انتخابات کنگره حزبی و یا درون سازمانی  شود این کار خلاف قانون بوده و در صورت شکایت یکی از اعضای آن حزب یا سازمان، قوه قضائیه امکان  رسیدگی به اینگونه تخلفات را خواهد داشت.

مسئول کمیته مناطق حزب اعتمادملی ادامه داد: علاوه بر مدارکی که درباره تخلف آشکار آقای حضرتی در ممانعت از عدم برگزاری انتخابات شورای مرکزی موجود است، خود ایشان نیز در مصاحبه مطبوعاتی اخیرش با رسانه‌ها، صراحتا به این موضوع اشاره کرده  که مانع برگزاری انتخابات شورای مرکزی شده تا این انتخابات در فضای بهتری برگزار شود.

نظر شما