شناسهٔ خبر: 149323 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

انتشار اوراق ۷۰۰ میلیارد تومانی برای قطار شهری از هفته آینده

افشانی شهردار تهران گفت: پس از پیگیری‌های فراون مشکل انتشار اوراق مالی حل شد و از هفته آینده ۷۰۰ میلیارد تومان اوراق مالی برای قطار شهری منتشر می‌شود.

به گزارش «نماینده»، محمدعلی افشانی در هشتادو یکمین جلسه علنی شورای شهر تهران در بررسی دوفوریت لایحه طرح جامع نحوه اخذ مطالبات شهرداری تهران اظهار داشت: از هیأت رئیسه و اصحاب رسانه برای حمایت از شهرداری تهران تشکر می‌کنم.

وی گفت: از سنوات گذشته برای اینکه مطالبات شهرداری در حوزه صدور پروانه اخذ شود، امتیازاتی را برای شهروندانی که حاضر بودند نقدا مطالبات خود را پرداخت کنند، در نظر گرفته شده بود.

وی افزود: تا به امروز برای پرداخت نقدی مطالبات ۲۳ درصد تخفیف اعمال می‌شد که این تخفیف مداوم یعنی میزان عوارض وضع شده را ۲۳ درصد کاهش داده‌ایم.

افشانی گفت: در حال حاضر طرحی ارائه شده که از این تاریخ آنهایی که نقدا مطالبات را پرداخت می‌کنند، برابر نرخ بهره بانکی مصوب شورای اقتصاد تخفیف بگیرند و افرادی که به صورت قسطی مطالبات را پرداخت می‌کنند، ۵۰ درصد از نرخ بهره بانکی مصوب شورای اقتصاد تخفیف می‌گیرد.

وی گفت: امروز آخرین مهلت مصوبه قبلی شورای شهر بود و از روز شنبه باید مصوبه جدید اجرایی شود.

افشانی گفت: در شرایط فعلی ساخت و ساز در سطح شهر با مشکلاتی روبه‌رو است و ممکن است این مشکلات بیشتر نیز شود، بنابراین با این اقدام می‌توانیم سرمایه‌گذاران را تشویق در حوزه ساخت و ساز کنیم.

وی گفت: مهمترین موضعی که بالاترین نقش را در ایجاد اشتغال دارد ساختمان‌سازی است.

افشانی خبر داد: بعد از پیگیری‌های فراوان، مشکلی که برای انتشار اوراق مالی پیش آمده بود حل شد و از هفته آینده ۷۰۰ میلیارد تومان اوراق مالی برای قطار شهری منتشر می‌شود.

شهردار تهران افزود: در ۸ ماه گذشته وزیر کشور و اعضای هیأت دولت همکاری و تلاش زیادی داشتند و نهایتا لایحه درآمد پایدار شهردارِ‌ها در دولت به تصویب رسید و اگر به مجلس ارسال شود و تصویب نهایی برسد، به بهبود درآمد پایدار شهری کمک می‌کند.

وی گفت:‌ سهم ما از مالیات بر ارزش افزوده در این لایحه بیشتر شده است و اختیار بیشتری به شهرداران داده شده که بدون شهرفروشی، درآمد پایدار داشته باشند.

نظر شما