شناسهٔ خبر: 149321 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

شهرداری از ترک تشریفات در معاملات پرهیز کند

میرلوحی عضو شورای شهر تهران با اشاره به برخی قراردادهای منعقد شده با پیمانکاران بر ضرورت پرهیز شهرداری از واگذاری خدمات از طریق ترک تشریفات تاکید کرد.

به گزارش «نماینده»، سید محمود میرلوحی عضو شورای اسلامی شهر تهران در جریان هشتاد و یکمین جلسه شورای شهر تهران به ارائه سه تذکر به شهرداری تهران پرداخت.

وی درنخستین تذکر خود بر ضرورت تسریع در برگزاری انتخابات هیئت مدیره های سازمان ها و شرکت های تابعه شهرداری تاکید کرد و گفت: علی رغم گذشت زمان از تاریخ مقرر هنوز برخی از هیئت مدیره ها انتخاب نشده اند و یا همان هیئت مدیره های قبلی در حال انجام کار هستند که باید در انتخاب مجدد آنها تسریع شود.

عضو شورای شهر تهران به حضور برخی از افراد در چند هیئت مدیره اشاره کرد و گفت: باید از انتخاب یک فرد برای حضور در چند هیئت مدیره پرهیز شود مگر اینکه فردی به لحاظ وظیفه مدیریتی مجبور به حضور در چند هیئت مدیره باشد.
میرلوحی در ادامه از موضوع ترک تشریفات در برخی معاملات شهرداری انتقاد کرد و گفت: امروز در حالی سامانه شفافیت راه اندازی شده است و مصوبات شورا بر ضرورت شفاف سازی در شهرداری به عنوان اولویت شورا مورد تاکید است که مشاهده می شود در برخی موضوعات این اتفاق رخ می دهد.

وی اظهار داشت: نکته دیگر این است که موضوع صلاحیت پیمانکاران در گذشته بر اساس کیفیت مرسوم بوده است و شهرداری لیستی در این خصوص تهیه می کرد این در حالی است که در چند سال اخیر این موضوع با عبور از موضوع کیفیت به نوعی رانت برای برخی از پیمانکاران تبدیل شده است که دیگر شرکت های دیگر نتوانند وارد رقابت شوند.

رئیس کمیته اقتصادی و تنظیم مقررات شورای شهر تهران بر ضرورت حفظ برابری فرصت برای موسسات و پیمانکاران در شهرداری تهران تاکید کرد و گفت: ضرورت دارد که شهرداری مجددا این موضوع را بررسی کرده و اگر قرار است دلیلی ارائه دهد تنها برای حفظ حق برابر موسسات برای شرکت در رقابت اخذ پیمان از شهرداری باشد.

نظر شما