شناسهٔ خبر: 149314 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

طرح محدودیت ماموریت های خارجی مسئولان تهیه شد

ابوترابی عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس از تهیه طرحی با عنوان «جذب حداکثری سرمایه اجتماعی» برای محدودیت ماموریت های خارجی مسئولان و کارکنان دستگاه های اجرایی خبر داد و گفت: این طرح پس از جمع آوری امضا به هیات رییسه تقدیم می شود.

به گزارش «نماینده» «ابوالفضل ابوترابی»   اظهارداشت: در حال جمع آوری امضاهای این طرح هستیم که بر اساس آن و طبق منویات رهبر معظم انقلاب، سفرهای خارجی دستگاه های مختلف محدود می شود.

وی ادامه داد: در دیداری که اخیرا با رهبر معظم انقلاب برگزار شد، محدودیت ماموریت های خارجی از خواسته های ایشان بود که البته این موضوع از درخواست های مردم نیز هست.
نماینده مردم نجف آباد در مجلس یادآور شد: شاهد هستیم که ماموریت های خارجی دستگاه های مختلف بسیار زیاد است و در برخی از این سفرها، فسادهای اقتصادی و زد و بندهایی صورت می گیرد که حتی تولید ایرانی فدای کالای خارجی می شود و گاهی مواقع موارد جاسوسی ایجاد می شود.
ابوترابی افزود: بر اساس این طرح و در صورت تصویب نهایی آن، سفرهای خارجی در دستگاه های مختلف به تناسب به امضای روسای سه قوه می رسد و باید اذن آنان اخذ شود، همچنین باید ماموریت های مسئولان و کارکنان دستگاه های اجرایی در سامانه ای به صورت شفاف ثبت شود و به اطلاع مردم برسد.
وی همچنین گفت: در این سامانه باید میزان هزینه ای که برای هر فرد خرج و دستاوردهای سفر قید می شود البته بر اساس این طرح افراد حق ماموریت دریافت نمی کنند.
عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس ادامه داد: ما هم اکنون در حال جمع آوری امضای این طرح در مجلس هستیم و بزودی آن را به هیات رییسه ارائه و در مجلس بررسی می کنیم.

برچسب‌ها:

نظر شما