شناسهٔ خبر: 149277 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

محسن هاشمی: اصلاح‌طلبان کم آورده‌اند

محسن هاشمی رئیس شورای مرکزی حزب کارگزاران گفت: اصلاح‌طلبان آمادگی لازم برای داشتن چنین قدرتی را نداشتند و از نظر عملگرایی، اصلاح‌طلبان کم آورده‌اند.

به گزارش«نماینده»، محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در گفت و گو با ایلنا، حزب کارگزاران را یک حزب اصلاح‌طلب و میانه‌رو دانست و گفت: من به عنوان رئیس شورای مرکزی حزب فعالیت می‌کنم و فعال هستم.

وی با اشاره به اینکه حدود ۷۰ درصد کلانشهرها و مراکز استان توسط نیروهای اصلاح‌طلب و معتدل مدیریت می‌شوند و فراکسیون امید شامل یک سوم نمایندگان می شود، افزود: اصلاح‌طلبان و معتدلانی که در قدرت هستند، باید بتوانند روزبه‌روز اثرگذاری‌شان را بیشتر کنند. آنچه موجب درخواست‌ها برای اصلاح یا موجب سرخوردگی و عدم اقبال برخی از گروه‌ها به اصلاح‌طلبان شده است، این است که اصلاح‌طلبان و میانه‌روها به اندازه پیروزی‌هایی که دارند، اثرگذاری‌هایشان مثبت و قابل توجه نبوده است. 

محسن هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: اصلاح‌طلبان آمادگی لازم برای داشتن چنین قدرتی را نداشتند و این قدرت، به صورت یکباره در بسیاری از شهرهای ایران به دست آمده است و از نظر عملگرایی، اصلاح‌طلبان کم آورده‌اند. روی این نقیصه باید به صورت جدی کار شود زیرا برطرف نشدن آن می‌تواند به اعتماد و اقبال جامعه نسبت به اصلاح‌طلبان و معتدلان اثر بگذارد.

وی افزود: اصلاح‌طلبان و میانه‌روها می‌توانند بگویند دولت انتظارات مردم را برآورده نکرده و در نتیجه اصلاح‌طلبان صدمه خورده‌اند ولی هم‌اینک اصلاح‌طلبان در بسیاری از شهرها در راس امور هستند. آنها هم باید به این سوال جواب دهند که چرا خودشان نتوانسته‌اند به انتظارات مردم پاسخ دهند؟ 

فرزند آیت الله هاشمی رفسنجانی در بخش دیگری از مصاحبه خود در پاسخ به سوالی مبنی بر هاشمی زدایی از دانشگاه آزاد گفت: هنوز فاطمه و فائزه در دانشگاه آزاد تدریس می‌کنند. من معاون عمرانی بودم و یاسر مسئول دفتر هیات امنا که دیگر این مسئولیت‌ها را نداریم، بعد دیگر مساله این است که نیروهایی که توسط همفکران هاشمی در دانشگاه آزاد چیده شده بودند، اینها از دانشگاه آزاد رفتند. در این باره باید آمار و ارقام گفته شود و دقیق مورد بررسی قرار گیرد. من فکر نمی‌کنم آمار و ارقام صحیحی مبنی بر اینکه چه کسی رفته و چه کسی مانده است و چه کسانی و با چه تفکری آمده‌اند، منتشر شده باشد. البته طبیعی است وقتی رئیس جدیدی می‌آید، تیم مدیریتی خودش را هم بیاورد.

نظر شما