شناسهٔ خبر: 149273 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: الف

استیضاح وزیر نیرو در مجلس کلید خورد

اردکانیان عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس از تهیه طرح استیضاح رضا اردکانیان وزیر نیرو در مجلس خبر داد.

به گزارش«نماینده»، حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر، برخوار و میمه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزیر نیرو مدیریت صحیح در وزارتخانه ندارد، گفت: ما جمعی از نمایندگان به دنبال استیضاح این وزیر هستیم.

وی پیش بینی نکرد برق مورد نیاز در اوج گرمای تابستان را یکی از محورهای این استیضاح ذکر کرد و با بیان اینکه قطعی برق موجب ضرر و زیان به بخش های مختلف تولید شد، اظهار داشت: چه بسا واحدهای تولیدی که مواد مذاب آنها در پاتیل های ذوب ماندند و از بین رفتند. همچنین مواد غذایی مثل شیر در کارخانه ها فاسد شدند و مردم که در اوج گرما در سختی بودند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس بی عدالتی در نحوه و نوع قطعی برق را یکی دیگر از محورهای استیضاح این وزیر ذکر کرد و افزود: همچنین نداشتن مدیریت صحیح در بخش آب و توزیع آب در مناطقی که زورشان بیشتر بود و نداشتن مدیریت علمی بر منابع آب و برق کشور که هدر رفت آن زیاد است از دیگر این محورهاست.

حاجی دلیگانی با تاکید بر اینکه عدم توجه به تولید کنندگان برق داخلی هم از محورهای استیضاح این وزیر است، افزود: در حال حاضر وزارتخانه ۳۰ هزار میلیارد تومان به بخشهای مختلف بدهی دارد که باعث به زانو درآمدن تولید کنندگان شده است.

وی محقق نشدن برنامه هایی که در زمان رای اعتماد اعلام شده را یکی دیگر از محورهای استیضاح این وزیر دانست و افزود: طرح استیضاح وزیر نیرو تهیه شده و امروز یکشنبه به امضای نمایندگان خواهد رسید و سپس تحویل هیئت رئیسه مجلس می شود.

نظر شما