شناسهٔ خبر: 149270 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

دولت و مجلس سوال از رئیس‌جمهور را دچار حاشیه نکنند

سید حسین نقوی حسینی در حاشیه بازدید از سایت «نماینده» عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: از دولت و مجلس شورای اسلامی تقاضا دارم که سوال از رییس جمهور را دچار حاشیه نکند؛ سوال حق مجلس و پاسخگویی حق دولت است.

به گزارش«نماینده»، سیدحسین نقوی حسینی در نطق میان دستور جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی بیان کرد: دولت مستکبر آمریکا و سیاستمداران بی‌خرد آنها باید بدانند که ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی هرگز بازی معادله جنگ و مذاکره را نخواهد خورد. نه آمریکا در حدی است که جنگی علیه ملت ایران رقم بزند و نه قابل اعتماد برای مذاکره.

وی در ادامه بیان کرد: اساسا آمریکا دولت عهدشکن، هنجارشکن و یاغی علیه نظام بین‌المللی است، بنابراین با استنادات تاریخی که هرجا آدم‌کشی و کودک‌کشی و مردم‌کشی است آمریکا در آنجا حضور دارد، باید گفت که آمریکا محور شرارت بین‌المللی است. تا رفتار آمریکا عوض نشود مذاکره‌ای وجود نخواهد داشت.

نقوی حسینی در ادامه تصریح کرد: آمریکا باید بداند دوران کودتاچی‌گری گذشته است و امروز ملت ایران دماغ او را به خاک خواهند مالید. از دولت انتظار داریم با مدیریت جهادی و کار شبانه‌روزی از نابسامانی‌های اقتصادی و گرانی‌های لجام‌گسیخته جلوگیری کند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: از دولت و مجلس شورای اسلامی تقاضا دارم که سوال از رییس جمهور را دچار حاشیه نکند. سوال حق مجلس است و پاسخگویی حق دولت است. ما دارای دموکراسی و مردم‌سالاری بلوغ‌ یافته هستیم. نباید وارد حاشیه‌سازی شویم. این سوال فرصتی برای دولت و مجلس است تا برای حرکت جمهوری اسلامی اقدام کند و رییس جمهور این فرصت را پیدا می‌کند تا به ابهامات پاسخ دهد. مجلس نیز وظیفه خود را انجام می‌دهد و سوال را مطرح کند.

وی در ادامه اظهار کرد: من امروز متوجه شدم قصد دارند استیضاح یکی از وزرا را با سوال از رییس جمهور همزمان کنند که این حرکت چه از طرف دولتی‌ها باشد و چه از طرف هیات رییسه مجلس باشد، نادرست است. اجازه دهید سوال از رییس جمهور در جای خودش به درستی انجام شود.

نقوی حسینی ادامه داد: در شرایط کنونی ما به وحدت ملی و انسجام و یکپارچگی نیاز داریم. هر کانون و تریبونی که به وحدت ملت لطمه بزند و نارضایتی ایجاد کند، در هر سمتی که باشد در پازل دشمن بازی کرده است. امروز باید تلاش کنیم همه با هم در جهت رفاه عمومی و حل مشکلات مردم حرکت کنیم. فساد اقتصادی مانع رضایت‌مندی است. فساد سه سطح دارد و سطح اجرایی آن در دستگاه اجرایی انجام می‌شود. مگر می‌شود فساد اقتصادی و رانت‌خواری بدون نقش دولتمردان انجام شود؟ قطعا یک مقام دولتی در هر فسادی نقش دارد. سطح دوم در بازرسی و نظارت است. دستگاه‌های نظارتی و بازرسی باید نظارت دقیق داشته باشند و مسئولین امنیتی در این زمینه مسئولیت دارند و سطح سوم نیز قوه قضاییه است که از آن انتظار داریم قاطعانه با هر مفسدی برخورد کند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با خطاب قراردادن وزیر صنعت، معدن و تجارت و وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزیر راه و شهرسازی خواهان رسیدگی به مشکلات حوزه انتخابیه‌اش شد.

نظر شما