شناسهٔ خبر: 149262 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

دشمن دنبال ایجاد ناامیدی در بین مردم و القا ناکارآمدی نظام است

رئیسی تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه دشمن دنبال ایجاد ناامیدی در بین مردم و القا ناکارآمدی نظام است به اهمیت نقش خادمان حرم مطهر رضوی اشاره کرد و گفت: دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در همه استان‌ها راه‌اندازی شده است.

به گزارش«نماینده»، حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در همایش خادم یاران و خانواده رضوی استان یزد با اشاره به اینکه در عالم اشیا و اشخاص و آنچه در زمین است دارای اثرات و فواید است اظهار داشت: اما برخی از اشیا، اشخاص، زمان‌ها و مکان‌ها در عالم یک ویژگی پیدا می‌کند و تقدسی برایشان به همراه دارد.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه زمان و مکان هیچ قدسیتی نمی‌یابند مگر اینکه در پرتو با قدوس شکل گیرد گفت: اگر مشهد مقدس می‌شود چون در پرتو وجود مبارک حضرت امام رضا(ع) است که قدسی می‌شود همان گونه که شهدای عالی قدر ما با توجه به هدف مقدس و راه شریفی که انتخاب کردند حتی زمینی که در آن دفن هم می‌شوند مقدس می‌شود.

وی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی مقدس است چون قدسیت را از قدوس می‌گیرد و اتصال به وحی است خاطرنشان کرد: قدسیت نظام به خاطر آن است که می‌خواهد سخن قرآن و اهل بیت(ع) را اجرا کند و بنا دارد که هیچ قانونی در دستگاه قانون‌گذاری بدون انطباق با شرع اجرا نشود.

رئیسی گفت: بسیاری در دنیا انسان‌ها را می‌کُشند ولی بسیج و نیروهای مسلح ما مقدس است چون در رأس آن مقام مقدس نایب امام زمان (عج) است.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه بسیاری در عالم خدمت می‌کنند ولی چند نوع خدمت داریم تصریح کرد: یکی خدمت منفعت‌گرا با نگاه مالی به خدمت است، دیگری خدمت با نگاه انسان‌مدارانه و برای نوع دوستی و آرام گرفتن است ولی خدمت اصلی باید برای خدا باشد مانند خدمت خانواده‌ای که خانه کوچکی دارند ولی به بزرگی تمام عالم است که سه روز در زمان افطار، اطعام خود را به خاطر خدای متعال به فقیر می‌دهند و به راحتی از آن می‌گذرند.

وی خدمت در دستگاه رضوی را بسیار ارزشمند دانست و اظهار کرد: خادم دستگاه علی ابن موسی الرضا (ع) بودن بسیار مقدس است.

تولیت آستان قدس رضوی اضافه کرد: ما ایرانی‌ها افتخار داریم که حرم مطهر رضوی در کشورمان وجود دارد و برکتی را به جمهوری اسلامی اعطا کرده و برکات حضور حرم مطهر امام رضا(ع) هر روز در حال نزول برای عالمیانی است که دل در گرو ایشان دارند.

رئیسی با اشاره به خدمات نهادهای مختلف در سطح کشور به مردم گفت: کسانی هم در کشور هستند که بی‌نام و نشان به مردم خدمت می‌کنند ولی خدمت در به عنوان خادم آستان قدس رضوی مزیتی دارد که با نام علی ابن موسی الرضا(ع) همراه است.

وی ادامه داد: بسیاری از خادمان حرم مطهر رضوی هستند که کار خود را رها می‌کنند و به صورت هفتگی به حرم مطهر رضوی مشرف می‌شوند و خدمت به مردم را در این بارگاه شریف به هر چیز دیگری ترجیح می‌دهند.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه خدمت فقط در حرم مطهر و خادم فقط به داخل حرم محدود نیست گفت: باید به نوعی خدمت کنیم که فضای رضوی در سطح کشور باشد و خدماتی که در کشور صورت می‌گیرد به همت مردم و بدون هیچ چشمداشتی انجام گیرد.

رئیسی تأکید کرد: شرط حضور و خدمت‌گذاری شرط دلدادگی به علی ابن موسی الرضا(ع) است و این دستگاه شامل و همه را در بر می‌گیرد.

وی با بیان اینکه همگان یک وصل به عنوان خادم در حرم مطهر رضوی(ع) دارند عنوان کرد: بسیاری از بزرگان به عنوان خادم در حرم مطهر حضور پیدا می‌کنند و بدون اینکه بخواهند کسی او را بشناسند علاقه‌مندند که خادمی امام رضا(ع) را انجام دهد.

تولیت آستان قدس رضوی با تأکید بر اینکه اعتقاد و باور داریم که به برکت امام رضا(ع) بسیاری از مشکلات برطرف می‌شود تصریح کرد: ما می‌توانیم به عنوان خادمان حرم مطهر کسانی را به لطف خدای متعال دارای امکانات مناسبی هستند به کسانی که از این امکانات محروم هستند متصل کنیم تا مشکلات برطرف شود.

رئیسی با بیان اینکه دشمن دنبال ایجاد ناامیدی در بین مردم و القا ناکارآمدی نظام است گفت: ما باید به عنوان خادمان رضوی مشکلاتی که با فشار دشمن ایجاد می‌شود را به نوعی عمل کنیم که آلام مردم کاهش یابد و فعالیت‌هایی توسط دولت مردان صورت گیرد که معیشت و زندگی مردم روز به روز بهبود یابد.

وی در ادامه با بیان اینکه در همه استان‌ها علاوه بر افتتاح دفتر آستان قدس رضوی، شورای سیاست‌گذاری را نیز ایجاد کردیم عنوان کرد: شورای سیاست‌گذاری در هر استان با همکاری نمایندگان ولی‌فقیه در استان‌ها، نیازسنجی‌های مورد نیاز را انجام می‌دهد که کدام مناطق نیاز به کار فرهنگی و خدمت رسانی به نیازمندان دارد.

انتهای پیام/ح

نظر شما