شناسهٔ خبر: 149251 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

قانون منع به کارگیری بازنشستگان شامل"شهردار تهران" می شود

افشانی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: قانون منع به کارگیری بازنشستگان شهردار تهران را در بر می گیرد چرا که شهردار تهران در اصلاحیه جدید قانون خدمات کشوری همتراز وزرا نیست.

به گزارش«نماینده»، محسن هاشمی"رئیس شورای شهر تهران" امروز در حاشیه پارلمان تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مصوبه مجلس در خصوص منع به کار گیری بازنشستگان شامل حال «افشانی» نمی شود، گفت: در حال حاضر شورای نگهبان قانون را به مجلس برگشت زده و تلاش های دیگری هم در این فاصله می توان کرد اما معتقدیم شهردار تهران همطراز وزرا است و  امکا حضور در پست فعلی خود را دارد.

وی اظهارداشت: اعضای شورای شهر تهران تمام تلاش خود را خواهند کرد که شهردار در مسند خود باقی بماند.

علاوه بر او، سید حسن رسولی عضو شورای شهر تهران هم گفت که: قانون منع بکارگیری بازنشستگان شامل حال افشانی نمی شود شهردار تهران براساس قانون به اتفاق سه نفر دیگر از مسئولان نسبتا ارشد مدیریتی کشور همتراز وزرا تعریف شده اند؛ این ۴ نفر رئیس دفتر رئیس جمهور، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و دبیر شورای عالی امنیت ملی و شهردار تهران هستند.

رئیس و اعضاء شورای شهر در حالی نسبت به حضور افشانی در ساختمان شیشه ای بهشت ابراز امیدواری می کنند، که عضو کمیسیون اجتماعی معتقد است: پس از تصویب مصوبه منع به کار گیری بازنشستگان«افشانی» باید از بهشت خداحافظی کند.

علی رستمیان ضمن بیان این مطلب به خانه ملت، اظهار داشت: شورای نگهبان ظاهرا کلیت قانون را تائید کرده و در یکی دو مورد ایراداتی گرفته که در جلسه روز یکشنبه مجلس به آن ایرادات رسیدگی می شود.

وی در این مورد که آیا در قانون خدمات کشوری  شهرداری تهران در رده وزیران و معاونان رئیس جمهور است، گفت: شهردار در رده وزیران نیست، هر چند فرد نه در "رده" بلکه باید در "حد" و یا خود وزیر باشد که مشمول این قانون شود. این قانون قبلاً تفسیری داشت که در اصلاحیه جدید جلوی این تفسیر گرفته شده است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ظاهراً در حال حاضر برای روشن شدن موضوع، شورای شهر تهران و شهرداری استفساریه ای برای ارسال به مجلس آماده کرده اند تا تصمیم گیر نهایی در این مورد بر عهده مجلس باشد که به نظر شخص بنده این قانون شهرداری تهران را نیز شامل می شود و نظر مجلس هم در همین راستا خواهد بود.

نظر شما