شناسهٔ خبر: 149202 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

آموزش و پرورش از زیر بار مسئولیت ساماندهی سرویس مدارس شانه خالی نکند

عباسی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با برشمردن شاخصه‌های اولیه برای سرویس مدارس از آموزش و پرورش خواست از زیر بار مسئولیت ساماندهی سرویس مدارس شانه خالی نکند.

به گزارش«نماینده»، اسدالله عباسی با اشاره به وضعیت نابسامان سرویس مدارس، عنوان کرد: اینکه درصدی از خانواده‌ها از خودروهای آزادبر برای سرویس مدارس استفاده می‌کنند به هیچ عنوان قابل توجیه نیست و وزارت آموزش و پرورش در این باره باید پاسخگو باشد.

نماینده مردم رودسر و املش مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش نباید در موضوع ساماندهی سرویس مدارس شانه خالی کند و مسئولیت در این حوزه را به گردن سایر حوزه‌ها مثل وزارت کشور و وزارت راه و شهرسازی موکول کند، افزود: قطعا در این زمینه آموزش و پرورش مسئول است و سایر نهادها فقط می‌توانند به یاری آن بیایند.

خانواده‌ها از وضعیت سرویس مدارس رضایت ندارند

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه آموزش و پرورش در تأمین سرویس برای دانش آموزان باید به دو فاکتور استاندارد بودن خودرو و راننده صاحب صلاحیت توجه کند، ادامه داد: در حال حاضر خانواده‌‎ها از وضعیت سرویس مدارس رضایت ندارند و همین مسئله موجب شده که خانواده‌ها رضایتمندی نسبت به وضعیت سرویس مدارس نداشته باشند؛ یکی از مسائلی که باید در این زمینه به  آن توجه شود، دارا بودن خودرو از بیمه و معاینه فنی است.

عباسی، شورای آموزش و پرورش هر بخش، روستا و منطقه را تصمیم‌گیرنده در خصوص مسائل رفاهی مانند سرویس مدارس دانست و گفت: پیش از بازگشایی مدارس، مقامات عالی منطقه‌ای و استانی در این شورا حضور می‌یابند و آموزش و پرورش باید نیازمندی‌‎ها و درخواست‌‎های خود را با توجه به میزان تردد دانش آموزان طرح کند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قطعا آموزش و پرورش قادر به اداره و تأمین ناوگان نیست ولی باید در این زمینه مسئولیت مدیریت و اعطای گواهی استاندارد را به خودروها و رانندگان آن را به عهده بگیرد.

به گزارش خانه ملت و بر اساس اعلام رئیس اداره توسعه انجمن های اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش در شهر تهران از ۱۷ هزار خودرو حدود ۷ هزار خودرو به صورت آزادبر در حوزه سرویس مدارس فعالیت می‌کند همچنین در کل کشور ۵۰ درصد دانش آموزان با استفاده از خودروهای آزادبر جابجا می‌شوند که وضعیت معاینه فنی، بیمه و صلاحیت رانندگان این خودروها مشخص نیست.

نظر شما