شناسهٔ خبر: 149194 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

افشانی نباید مشمول قانون منع بکارگیری بازنشستگان شود

خداکرمی عضو شورای شهر تهران گفت: پیش‌بینی ما این است که افشانی مشمول قانون منع به کارگیری بازنشستگان نمی‌شود در غیر اینصورت آمادگی لازم برای انتخاب شهردار بعدی تهران را داریم.

به گزارش«نماینده»، ناهید خداکرمی درباره قانون منع بکارگیری بازنشستگان و حضور افشانی در شهرداری تهران گفت: نظر شخصی بنده این است که افشانی نباید مشمول قانون منع بکارگیری بازنشستگان شود چرا که حقوقی از دولت دریافت نمی‌کند و بازگشت به کار دولتی نداشته و در شهرداری فعالیت می‌کند. شهر نیز از عوارضی که مردم پرداخت می‌کنند، اداره می‌شود.

وی گفت:‌حال اگر یک فرد ۷۰ ساله که بازنشسته نیز است بخواهد کار آزاد انجام دهد و یا در شهرداری مسئولیت داشته باشد و حقوق نگیرد، باز نمی‌توان از تجربیات آن فرد استفاده کرد؟

خداکرمی ادامه داد: نکته بعدی این است که افشانی در ۲۷ سال  خدمت خود را بازخرید کرده است و ۳ سال دیگر می‌تواند کار کند بنابر این ابهامات زیادی در قانون بکارگیری بازنشستگان وجود دارد که نمایندگان مجلس باید پاسخ بدهند آیا شهرداری‌ها کلانشهرها را می‌توانیم از این قانون استثناء قرار دهیم،‌ آیا شهرداری تهران همطراز با وزارتخانه‌ها است؟

عضو شورای شهر تهران در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه اگر شهردار تهران مشمول این قانون شد چه برنامه‌ای دارید،‌گفت: ما آمادگی لازم راداریم، خیلی هم در این خصوص نگران نیستیم و با توجه به اینکه شهرداری یک نهاد مردمی است و وابستگی به دولت ندارد، به نظر می‌رسد افشانی مشمول این قانون نشود در غیر اینصورت نیز مجدداً نسبت به انتخاب شهردار اقدام خواهد شد.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا برای شورای پنجم انتخاب دو شهردار و دو سرپرست در طول یکسال امتیاز منفی محسوب نمی‌شود،‌گفت: اینکه مجبور شدیم چند شهردار عوض کنیم بد نیست به هر حال شورای پنجم آمادگی لازم را در خصوص انجام قانون دارد.

خداکرمی افزود: بنده کاملاً معتقد به جوانگرایی هستم و بهتر است از پتانسیل‌های لازم برای اداره شهر استفاده شود.

نظر شما