شناسهٔ خبر: 149145 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

بررسی گزارش عملکرد بودجه ای دستگاه‌های اجرایی در کمیسیون‌های تخصصی مجلس

یوسف نژاد عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی بر لزوم تسویه بدهی های دولتی با بانک ها و پیمانکاران تاکید کرد.

به گزارش «نماینده»، علی اصغر یوسف نژاد درباره وضعیت نقدینگی، گفت:رشد نقدینگی دلایل مختلفی دارد که یکی از دلایل آن رشد بدهی های دولت به پیمانکاران  و بانک ها است که در بودجه سال 97 تدابیری برای تسویه بدهی ها در نظر گرفته شده است.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، ادامه داد:در بودجه سال 97 منابع 110 هزار میلیارد تومانی برای تسویه بدهی های دولتی و همچنین منابع برای تسویه بدهی تامین اجتماعی در قالب تهاتر در نظر گرفته شده است.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی،افزود:به حدود 500 الی 600هزار میلیارد تومان برای اتمام پروژه های نیمه تمام منابع مالی نیاز بوده و با وضعیت اعتبار 20 الی 30 هزار میلیارد تومان که سالانه برای پروژه ها در نظر گرفته شود باید سال ها منتظر ماند تا کارها به نتیجه برسد بنابراین باید واگذاری پروژه ها به بخش خصوصی بصورت جدی پیگیری شود.

هدایت نقدینگی به بخش های مولد اقتصادی با اعمال سیاست های اقتصادی صحیح

این نماینده مردم در مجلس دهم، در ادامه گفت و گوی خود با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، افزود:علاوه بر ملاحظات بودجه ای برای کنترل نقدینگی، تیم اقتصادی دولت باید با اعمال سیاست های اقتصادی صحیح نقدینگی را به بخش های مولد اقتصادی هدایت کند.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه یکی از مشکلات اصلی اقتصادی کشور، حجم بالای نقدینگی است، یادآور شد:ضرورت دارد گزارش عملکرد بودجه ای دستگاه های اجرایی بر حسب زمان طی شده از سال، به کمیسیون های تخصصی مجلس شورای اسلامی ارائه شود.

نظر شما