شناسهٔ خبر: 149113 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

دولت خروج مواد غذایی به کشورهای همسایه را مدیریت کند

مسعود پزشکیان نایب رییس مجلس، گفت:در حال حاضر کشورهای همسایه ایران ارز خود را به ریال تبدیل کرده و محصولاتی همانند برنج، روغن و شکر را با قیمت بسیار ارزان از کشور خارج می کنند.

به گزارش «نماینده» مسعود پزشکیان، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با اقشار مختلف مردم، گفت: در حال حاضر باید جنگ اقتصادی اعلام شود و ستادهای جنگ اقتصادی باید در تمام استان ها، شهرستان ها و محله ها مستقر شود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه آمریکا با تمام قوا به دنبال زمین زدن ایران است، افزود: این ستاد باید سیاستگذاری های لازم را انجام دهد و این سیاست ها در داخل هر استان، شهرستان، محله و روستا ابلاغ شده و در هر حوزه این سیاست ها اجرایی شود.

کشورهای همسایه ارز خود را به ریال تبدیل کرده و برنج و شکر خارج می کنند

وی با اشاره به گرانی ارز در داخل کشور، ادامه داد: در حال حاضر کشورهای همسایه ایران ارز خود را به ریال تبدیل کرده و محصولاتی همانند برنج، روغن و شکر را با قیمت بسیار ارزان از کشور خارج می کنند که اگر جلوی خروج این کالاها گرفته نشود و مدیریت لازم در این بخش صورت نگیرد حتی اگر احتکاری ایجاد نشود با کمبود مواد غذایی در داخل کشور مواجه می شویم.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای هر یک از کشورهای همسایه مرزی ایران مقرون به صرفه است که مواد غذایی و نیازهای اولیه مردم را از ایران خارج کنند، یادآور شد: حتی اگر با این اقدامات گرانی کالاهای اساسی رخ ندهد کشور با کمبود مواد غذایی مواجه می شود که در این راستا ستاد مبارزه با مشکلات اقتصادی و مقابله با تحریم باید به صورت استانی، شهرستانی و محله ای شکل بگیرد.

اگر تولیدکنندگان و صنوف نباشند مملکت فلج می شود

وی افزود: این ستاد باید براساس نیازهای مردم و با همکاری صنوف و تولیدکنندگان در هر محله شکل بگیرد چرا که اگر تولیدکنندگان و صنوف در کشور وجود نداشته باشند مملکت فلج می شود.

صنوف و تولیدکنندگان نباید از وضعیت فعلی سوءاستفاده کنند

پزشکیان با بیان اینکه صنوف و تولیدکنندگان نباید از وضعیت فعلی سوءاستفاده کنند، ادامه داد: سیستم باید مراقبت کند که کالایی که تولید می شود به دست مردم در محله های مختلف برسد و در هر مرحله براساس نیاز کالاها وارد شود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نباید هر فردی حق داشته باشد که ۱۰ کیسه برنج خریداری و در منزل مسکونی ذخیره کند با این تصور که ممکن است در آینده این کالا گران شود اما هر آنچه که مورد نیاز است باید به راحتی در بازار پیدا شود و سیستم داده می تواند در این بخش کمک شایانی به مسئولان کند.

نظر شما