شناسهٔ خبر: 149062 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

پرونده دانه درشت ها از مسیر خارج می شود

کریمی قدوسی ضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: دانه درشت‌ها به دلیل جایگاه‌شان یا ارتباط‌شان با افراد صاحب قدرت به دادگاه کشیده نمی‌شوند و اگر به دادگاه هم بروند پرونده از مسیرش خارج می‌شود.

به گزارش«نماینده»، جواد کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نامه رئیس قوه قضاییه به رهبر معظم انقلاب و پاسخ ایشان، گفت: یکی از نگرانی‌های مردم، نظام اسلامی و مقامات ارشد کشور توسعه‌یافتگی جریان‌های فساد در کشور است.

وی اضافه کرد: فسادهای مالی یکی از قطعات پازل دشمن است که می‌تواند ضمن ضربه زدن به اعتماد عمومی، اقتصاد کشور را دچار مشکل کند. 

کریمی قدوسی با بیان اینکه اگر با فساد اقتصادی مبارزه دائمی و قاطعانه صورت نگیرد اقتصاد کشور با چالش‌های جدی مواجه می‌شود، اظهار داشت: ضرورت اول مقابله با تهدیدات دشمن مبارزه با مفاسد اقتصادی است که در این راستا قوه قضاییه وظایف جدی بر دوش دارد.

نماینده مردم مشهد به نامه رئیس قوه قضاییه به مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: دستگاه قضایی به دلیل آیین دادرسی کیفری اعلام می‌کند که موانعی در پیش‌رو برای رسیدگی به پرونده‌های اقتصادی دارد که از این رو درخواستی از مقام معظم رهبری انجام شد تا موانع پیش‌روی دستگاه قضایی برطرف شود. 

وی اضافه کرد: نامه رئیس دستگاه قضا به رهبر معظم انقلاب یکی از خروجی‌های مباحث شورای هماهنگی سه قوه است که برای تسریع در برخورد با مفاسد اقتصادی دنبال می‌شود.

کریمی قدوسی بر لزوم برخورد با دانه درشت‌ها تأکید کرد و گفت: دانه درشت‌ها به دلیل جایگاه‌شان یا ارتباط‌شان با افراد صاحب قدرت به دادگاه کشیده نمی‌شوند و اگر به دادگاه هم بروند پرونده از مسیرش خارج می‌شود. 

نماینده مردم مشهد به پرونده امیر منصور آریا اشاره کرد و گفت: از آقای آریا پرسیدند که شما چگونه این حجم از اعتبارات را دریافت کرده‌اید که آقای آریا اشاره کردند که فلان فرد ذی‌نفوذ و صاحب قدرت مسأله را پیگیری کرده است؛ البته از آقای خاوری هم مشابه این سؤال پرسیده شد که وی نیز پاسخ داد همان فرد ذی‌نفوذ پیگیر پرداخت این پول‌ها بوده است.

وی با اشاره به اسناد موجود درباره دخالت دانه درشت‌ها در اقتصاد کشور و ایجاد شبکه‌های فساد توسط آنها، گفت: برخی از این اسناد را بنده نیز در دست داشتم که به قوه قضاییه داده‌ام و حال قوه قضاییه باید این پرونده را پیگیر و با افراد دانه درشت برخورد کند زیرا مشکل اصلی در فساد دانه درشت‌هایی هستند که با داشتن قدرت اجازه برخورد با خود را نمی‌دهند. 

کریمی قدوسی اضافه کرد: نباید این گونه باشد که قوه قضاییه فردا فقط با چند دلال ساده برخورد کند البته ما مشکلی با برخورد با دلال‌های ریز هم نداریم اما اگر می‌خواهیم اتفاق خوبی بیفتد بایستی با دانه درشت‌ها و افراد سطح بالا برخورد شود. 

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به سفر نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه و دیدار با مردم، گفت: یکی از مطالبات جدی امروز مردم  برخورد جدی با مفاسد اقتصادی از جمله برخورد قاطع با دانه درشت‌ها است.

وی با اشاره به مطالبه نمایندگان برای برخورد با مفاسد اقتصادی، گفت: تعداد زیادی از نمایندگان مجلس این مطالبه را دارند زیرا وقتی ما به داخل مردم می‌رویم مردم همواره از ما می‌پرسند چرا با مفاسد اقتصادی به صورت جدی برخورد نمی‌شود.

کریمی قدوسی از قوه قضاییه خواست با دانه درشت‌هایی که تیشه به ریشه اقتصاد کشور می‌زنند با قاطعیت برخورد کند و در همین زمینه گفت: نهادهای امنیتی از جمله وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه باید با ریشه‌یابی باندهای قاچاق کالا و شبکه‌های فساد مسأله را به قوه قضاییه اطلاع دهند تا دستگاه قضا به صورت جدی با فساد برخورد کند.

«مبارزه با فساد باید ابتدا از قدرتمندان شروع شود یعنی ابتدا باید افراد صاحب قدرت و کسانی که دارای رانت هستند مورد بازخواست قرار گیرند و سپس سراغ افرادی رفت که با اتصال به اینها فساد می‌کنند».

نماینده مردم مشهد در مجلس در پایان تأکید کرد: اگر روزی شبکه فسادی کشف شد و مشخص شد که یکی از مقامات ارشد کشور مثلاً یک وزیر در مسأله مقصر است در ابتدا باید با وزیر برخورد شود تا آنگاه دیگر کسی امنیت انجام فساد در ذهنش شکل نگیرد.

نظر شما