شناسهٔ خبر: 149040 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

نقش شورایاری ها در توسعه محلات و مناطق شهری

شکور پور حسین عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تاکید کرد: ضروری است در لایحه جامع خدمات شهری وظایف و ماموریت هایی را برای شورایاری‌ها تعریف و مطرح شود و نقش این گونه از تشکل‌ها محلی را برجسته‌تر کنیم.

به گزارش «نماینده» شکور پورحسین شقلان، در رابطه با تاکید بر نقش شورایاری‌ها در حل معضلات و آسیب‌های اجتماعی محلات گفت: شورایاری‌ها با محلات تهران همبستگی خاصی دارند به خاطر شناختی که از محلات، روحیات مردم و معضلات محله، دارند، می‌توانند بر کاهش و حل مشکلات تاثیرگذار باشند.  

نماینده مردم پارس آباد و بیله سوار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت شورایاری‌ها، افزود: وجود اینگونه شوراها در محلات به جهت پیگیری مطالبات مردم محل در حوزه‌ی شهرداری و زیباسازی محل و سایر مسائل، بسیار مناسب است، شوراها بدلیل ارتباط و شناخت بهتر محله می‌توانند معضلات و مشکلات مردم را به مقامات بالاتر برسانند، هر جقدر این تشکیلات بیشتر تقویت شوند درگیری مردم با مشکلات و مسائل محله کمتر خواهدشد. شورای یاری ها طبق مسئولیتی که بر عهده دارند امور مربوط به محله را پیگیری و بررسی می‌کنند.

پورحسین با اشاره به تفاوت های ساختاری محله های پایین و بالای شهر تهران گفت: وقتی در تهران قدم می‌زنیم، تفاوت‌های زیادی را در محله‌های پایین شهر و مناطق بالایی‌شهر مشاهده می‌کنیم. در مناطق بالای شهر محله‌ها بسیار تمیز، زیبا، با فضاهای سبز بیشتر و در نهایت رسیدگی بیشتر، در حالی که وضعیت محلات پایین شهر واقعا تاسف‌آور است. بهبود این اوضاع نیازمند همکاری و همیاری با شورای محله‌ها است و اگر نمی‌توانیم امکانات بیشتری در اختیارشان بگذاریم حداقل فضای شهررا تمیز نگه داریم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تاکید کرد: ما باید در لایحه جامع خدمات شهری وظایف و ماموریت هایی را برای شورایاری‌ها  تعریف و مطرح و به نوعی نقش این گونه از تشکل‌ها محلی را برجسته‌تر کنیم.

نظر شما