شناسهٔ خبر: 149018 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

ملکی با انتقاد از مقامات اقتصادی در اعلام نرخ تورم: آمار دروغ به مردم ندهید

ملکی نماینده مردم مشکین‌شهر در مجلس گفت: تزریق نیروهای باانگیزه،‌ بابرنامه، دلسوز و پای کار به ساختار مدیریتی قوه مجریه این پیام را به جامعه می دهد که مسئولانشان نسبت به چالش‌ها و نابسامانی‌ها، بی‌تفاوت نیستند.

به گزارش «نماینده» ولی ملکی، ‌ با بیان این مطلب اظهار داشت: هر اتفاق و بحرانی در هر شاخه اقتصادی و اجتماعی ایجاب می‌کند تغییرات لازم در سطوح مدیرتی و عملکردی متولیان و دست‌اندرکاران موثر در ایجاد بحران ها و ناکارآمدی‌ها انجام شود.

وی تداوم مسئولیت مقامات بی‌انگیزه و ناکارآمد در دستگاه‌های اجرایی را نکوهش کرد و افزود: با توجه به نابسامانی‌ها و آشفتگی‌های اقتصادی جاری تصور جامعه این است که مدیران اجرایی‌ «بی‌تفاوت» و «بی‌انگیزه» هستند به همین دلیل شاهد گسترش نارضایتی عمومی به صنوف و اقشار مختلف جامعه هستیم. مردم خواستار پایان دادن به نابسامانی‌های اقتصادی و محاکمه مفسدان و تغییر مدیران ناکارآمد اقتصادی هستند.

نماینده مردم مشکین‌شهر در مجلس گزارش مقامات ارشد نظام در خصوص وضعیت جاری کشور را مورد استقبال قرار داد و گزارش بدون پشتوانه اجرایی را موجب رضایت مردم ندانست.

ملکی افزود: اینکه رییس‌جمهور یا سایر مقامات مسؤول کشور به مردم گزارش دهند اقدام خوبی است اما در این گزارش‌ها باید برنامه‌ها و اقدامات در حال انجام و اقدامات انجام شده نیز برای مردم تشریح شود به بیان روشن‌تر مسؤولان باید مجموعه اقداماتی را برای خروج از نابسامانی‌ها و آشفتگی‌ها انجام داده باشند تا بتوانند در گزارش خود به مردم این اقدامات را نیز برای آنان تشریح کنند.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس با انتقاد به گزارش مقامات اقتصادی در اعلام نرخ تورم ۸.۷ درصدی، گفت: نباید آمارسازی شود یا آمار دروغ به مردم داد، بار فشار اقتصادی بر گُرده مردم سنگینی می‌کند در چنین وضعیتی اعلام تورم ۸.۷ درصدی چقدر باورپذیر است؟ مردم سر سفره‌هایشان تورم ۴۰ درصدی و بالاتر را مشاهده می‌کنند. به نظر بنده مردم با شنیدن این آمارها نسبت به مسؤولان کشور بدبین‌تر می‌شوند.

نظر شما