شناسهٔ خبر: 148981 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

عدم تخصیص اعتبارات کامل شورای عالی استان‌ها توسط دولت

الویری رئیس شورای عالی استان‌ها با اشاره به اینکه باید در ۴ ماهه نخست سال جاری ۹ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان از بودجه ۲۸ میلیارد تومانی شورای عالی استان‌ها به این مجموعه اختصاص می‌یافت گفت: از این رقم تنها ۲ میلیارد تومان اختصاص داده شده است.

به گزارش«نماینده»، مرتضی الویری در حاشیه برگزاری هشتمین اجلاس عمومی شورای عالی استان‌ها در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در جلسه امروز آقای کلانتری رئیس سازمان محیط زیست مسائلی در این حوزه عنوان کردند و گفتند که با ۵ ، ۶ هزار نیرو در حوزه محیط زیست نمی‌تواند با معضلات در این بخش مقابله کند. امروز توافقنامه‌ای با سازمان محیط زیست به امضا رسید و بر اساس آن مجموعه عالی شورای عالی استان‌ها بدون چشم‌داشتی آمادگی همکاری با سازمان محیط زیست را دارند.

رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: این تفاهمنامه مقدمه‌ای برای همکاری مردم با سازمان محیط زیست و شوراها در شهرها و روستاها خواهد بود و شورای عالی استان‌ها می‌تواند در بخش‌های مختلف سازمان محیط زیست را کمک کند. به عنوان مثال در داخل شهرها آلایندگی‌هایی وجود دارد و مصوبات شورا می‌تواند محدودیت‌هایی را برای کاهش آلایندگی اتوبوس‌ها بوجود آورد.

الویری افزود: در بخش مصرف آب نیز شورای عالی استان‌ها می‌تواند کمک قابل توجهی به سازمان محیط زیست داشته باشد و این در حالیست که بخش قابل توجهی در بخش کشاورزی مصرف می‌شود که در این مسیر نیز بخشی از آب هدر می‌رود و شوراها می‌توانند در کیفیت و بهینه مصرف همکاری داشته باشند.

وی در ادامه بیان کرد: ما متاسفانه ۲.۵ برابر نرم جهانی آب مصرف می‌کنیم و میزان بارش در کشورمان ۲۱۰ میلیمتر است در حالیکه بارش ما کم است اما مصرف آب در کشور زیاد است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه به زودی ساختمان جدید شورای عالی استان‌ها در اختیار این مجموعه قرار خواهد گرفت گفت: چندی پیش در جلسه‌ای که لاریجانی رئیس مجلس، شهردار تهران و رئیس شورای شهر تهران حضور داشتند پیشنهادی از سوی رئیس مجلس درخصوص واگذاری یک ساختمان به شورای عالی استان‌ها مطرح شد که در ادامه نیز این موضوع مورد موافقت شورا قرار گرفت.

الویری گفت: بر همین اساس این موضوع به یک طرحی در جلسه شورای شهر تهران مطرح شد و در ادامه نیز اعضا با واگذاری و بهره‌برداری این ساختمان به شورای عالی استان‌ها موافقت کردند و البته این موضوع نیز مورد تایید فرماندار تهران نیز قرار گرفته است و به زودی این ساختمان در اختیار شورای عالی استان‌ها قرار خواهد گرفت.

وی گفت: بر همین اساس از این پس جلسات کمیسیون‌ها در ساختمان جدید شورای عالی استان‌ها واقع در میدان آرژانتین خیابان بخارست برگزار خواهد شد و در واقع جلسات علنی شورای عالی استان‌ها همچنان در ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه هم اینک برای برگزاری هر اجلاس مبلغ یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به عنوان سرانه برای مدت ۳ روز به اعضای شورای عالی استان‌ها پرداخت می‌شود گفت: در گذشته این افراد در یکی از هتل‌های شهر تهران ساماندهی می‌شدند که با تغییر و تحول هم اینک این مبلغ در اختیار آنها قرار می‌گیرد و آنها خودشان می‌دانند که در کجا ساکن شوند.

وی همچنین در خصوص اعتبارات شورای عالی استان‌ها در سال جاری گفت: امسال ۲۸ میلیارد تومان اعتبار برای این مجموعه در نظر گرفته شده که در ۴ ماهه نخست سال باید ۹ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان داده می‌شد که متاسفانه از این رقم تنها ۲ میلیارد تومان به شورای عالی استان‌ها اختصاص داده شده است.

نظر شما