شناسهٔ خبر: 148975 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

طرح «منع بکار گیری بازنشستگان» هنوزدر شورای نگهبان نهایی نشده است

کدخدایی/2 سخنگو و قائم مقام شورای نگهبان اعلام کرد: این شورا، هنوز نظر رسمی خود را در این خصوص اعلام نکرده است.

به گزارش«نماینده»، عباسعلی کدخدایی در مورد طرح اصلاح قانون منع بکارگیری بازنشستگان گفت: شورای نگهبان هنوز نظر رسمی خود را در این خصوص اعلام نکرده است.

سخنگوی شورای نگهبان ادامه داد: دو روز دیگر فرصت داریم تا در خصوص این طرح به نتیجه نهایی برسیم و پس از آن اعلام خواهیم کرد.

بنابراین گزارش، نمایندگان مجلس شورای اسلامی تبصره یک ماده واحده قانون ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان را به شرح زیر اصلاح کردند:

«بهکارگیری بازنشستگان در سمت‌های مذکور در بندهای الف، ب و ج ماده ۷۱ قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب سال ۸۶ و همچنین به کارگیری بازنشستگان نیروهای مسلح با تدابیر فرماندهی معظم کل قوا صرفاً در دستگاه متبوع خود مجاز است.

به‌کارگیری بازنشستگان در وزارت اطلاعات تا سقف یک درصد از مجموع نیروهای شاغل رسمی این وزارتخانه در هر رده مدیریتی صرفاً در وزارتخانه مذکور مجاز است.

دارندگان اجازات خاصه‌ مقام معظم رهبری، جانبازان بالای ۵۰ درصد، آزادگان بالای سه سال اسارت و فرزندان شهدا از شمول این قانون مستثنی هستند».

پیش از اصلاح این تبصره در مجلس، مقامات موضوع ماده ۷۱ قانون مدیریت خدمات کشوری و هم‌ترازان آنها و ایثارگران، فرزندان شهدا و جانبازان ۷۰ درصد و بالاتر، نیروهای مسلح، وزارت اطلاعات و دارندگان اجازات خاصه‌ مقام معظم رهبری از شمول این قانون مستثنی می‌شدند.

نظر شما