شناسهٔ خبر: 148952 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

آقای ربیعی کارگران ما در شرایط سخت به سر می‌برند/ مجلس معامله‌گر نیست

امیر خجسته/2 نماینده مردم همدان از نمایندگان خواست که از حیثیت مجلس دفاع کنند و تاکید کرد که مجلس معامله‌گر نیست.

به گزارش«نماینده»، امیر خجسته نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی در موافقت با استیضاح وزیر کار، گفت: بنای ما بر این بود که تیم اقتصادی دولت با توجه به شرایط فعلی و تحریم اقتصادی و عدم پاسخگویی تعیین تکلیف شود. انتظار بر این بود که رییس‌جمهور تیم اقتصادی را تعیین تکلیف کند. قول هم در این خصوص داده شد ولی متاسفانه عملی در این خصوص شاهد نبودیم.

وی افزود: وقتی دولت ضعف را در وزرا شاهد است باید تعیین تکلیف کند،‌ ما نباید استیضاح کنیم. ما منتظر بودیم ولی این امر عملی نشد و حال می‌بینیم که امروز استیضاح وزیر کار است. عده‌ای دفاع ناحق و ایجاد جوسازی نکنند.

نماینده مردم همدان خطاب به وزیر کار عنوان کرد: شما این میزان توان که برای خنثی کردن استیضاح گذاشتید و وعده و وعید دادید اگر در حوزه کار توان گذاشته بودید ما به نتیجه مطلوب رسیده بودیم.

خجسته افزود: این چه وضعی است که امروز در مجلس ایجاد شد. قطعا این موضوع دارای یک برنامه‌ریزی بود و از قبل طراحی شده بود. چرا به مجلس بی‌حرمتی می‌کنید؟ چرا شرایطی ایجاد می‌کنید که این جو روانی در مجلس ایجاد شود و مردم امیدشان را نسبت به مجلس از دست بدهند.

وی ادامه داد: آقای لاریجانی اجازه ندهید این فضای مسموم متوجه مجلس شود، استیضاح حق مجلس است، وزرا باید پاسخگو باشند. ما از بخش نظارتی خود استفاده می‌کنیم. یکی از دوستان گفتند که وعده و وعید دادند، این وعده و وعید غلط و حرام است. اتفاق امروز در خصوص استیضاح برای ما حجت شد که همه آگاه باشیم که استیضاح حق مجلس است.

خجسته گفت: آقای ربیعی ما از شما سوال می‌کردیم و شما باید پاسخ می‌دادید ولی دیگر جایی برای پاسخگویی نیست. با این اتفاقی که امروز رخ داد حجت شد که استیضاح باید قطعی شود. چه برنامه‌ای برای بازنشستگان دارید؟ آیا برنامه‌ها اجرا شد؟ آقای ربیعی کارگران ما در شرایط سخت به سر می‌برند، آیا کارگران متناسب با تورم تعیین تکلیف شدند؟ چه فکری برای اقشار آسیب‌پذیر کردید؟ آسیب‌های اجتماعی مرتفع نشده است.

نماینده مردم همدان عنوان کرد: آقای ربیعی واردات بی‌رویه گوشی موبایل آن هم توسط متولی اصلی اشتغال کشور، ۱۰ هزار گوشی موبایل با رقم حدود ۲۳ میلیون یورو توسط شرکت بین‌المللی بازرگانی تجاری وارد بازار شد، به چه حقی این کار انجام شد؟ آیا وزارتخانه شما تجاری است؟ آقای ربیعی دادن ۸۰ درصد جایگاه هیات مدیره‌ها به افراد خاص و عدم تخصص موجب ورشکستگی این شرکت‌های اقتصادی می‌شود.

خجسته در پایان تاکید کرد: حال اشتغال کشور خوب نیست، دستور وام بانک‌ها عملی نشده است. آقای ربیعی این نامه شما در خصوص وام نخبگان است، شما نوشتید این موضوع در عرض دو هفته انجام شود، بانک‌های وزارت تعاون هشت ماه است که این را دریافت کردند و بچه‌ها را سرگردان کردند. آقای ربیعی پاسخگو باشید. همکاران امروز در معرض یک آزمایش بزرگ هستید، امروز بحث جناحی نیست، امروز بحث حیثیت مجلس است. نگویند مجلس معامله‌گر است، مجلس معامله‌گر نیست.

نظر شما